Klienci oczekują cyfrowych rozwiązań w leasingu

PKO Leasing podsumował działanie Portalu Klienta - firmowego systemu do sprawnej i zautomatyzowanej posprzedażowej obsługi klientów. Z Portalu korzysta już 98% klientów firmy, system jest chętnie używany – tylko w 2022 r. przeprocesowanych zostało ponad 100 tys. wniosków online.

Za pośrednictwem Portalu klienci wykonali ponad 1 mln operacji płatności rat leasingowych. W ub. roku firma rozszerzyła zakres Portalu Klienta m.in. o nowy proces zgłaszania szkód online, opcję potwierdzenia sald, możliwość dodawania użytkowników oraz modyfikacji ich poziomu dostępu, przepływ dokumentów do i od klienta za pośrednictwem Portalu - jego funkcjonalność  obejmuje obecnie kilkadziesiąt usług.
Digitalizacja branży finansowej nabrała tempa w 2020 r. Po 3 latach od rozpoczęcia pandemii z obsługi w cyfrowej formie korzysta zdecydowana większość osób posiadających umowy leasingowe. Z danych PKO Leasing wynika, że aktywni użytkownicy Portalu Klienta stanowią już 98% wszystkich klientów firmy.

- Można powiedzieć, że praktycznie wszyscy nasi klienci oczekują możliwości zdalnego zarządzania swoimi kontraktami leasingowymi. Dysponujemy największą bazą umów na polskim rynku, więc na tej podstawie jesteśmy też w stanie ocenić, że stopień digitalizacji obsługi leasingu w naszym kraju jest bardzo wysoki. Skalę oraz zakres cyfryzacji świetnie widać także na podstawie innych statystyk, które pozyskaliśmy w ramach analizy działania naszego Portalu Klienta, m.in. liczby płatności online i składanych zdalnie wniosków – mówi Anna Wiśniewska, dyr. Departamentu Produktów i Procesów w PKO Leasing.

Pod koniec I kwartału br. liczba płatności wykonanych przez Portal Klienta przekroczyła 1 mln transakcji. Tylko w zeszłym roku firma przeprocesowała ponad 100 tys. złożonych przez internet wniosków. Na znaczeniu szybko zyskują także niedawno wprowadzone funkcje. Na przykład z aktywnej od ub. roku opcji potwierdzenia sald online skorzystało już 20 tys. klientów. Do firmy trafiło także ponad 1 tys. zgłoszeń szkód – cyfrowy proces ich rejestracji został uruchomiony w grudniu 2022 r.

- Dostrzegamy, że klienci oczekują coraz szerszego zakresu usług w Portalu, dlatego systematycznie rozbudowujemy funkcjonalność systemu. W zeszłym roku, oprócz wspomnianych zgłoszeń szkód i potwierdzenia sald, dodaliśmy takie opcje jak moduł zarządzania użytkownikami, e-polisę, dostęp do kompletu dokumentów czy bramkę płatniczą, która usprawnia płatności faktur i not obciążeniowych. Oczywiście wraz z liczbą funkcji i, co za tym idzie, „cyfrowych” klientów, wzrasta też skala wyzwań związanych ze stabilnością i bezpieczeństwem systemu. Działamy jednak na 100-procentowym poziomie bezawaryjności – dodaje Anna Wiśniewska.

Przykład PKO Leasing obrazuje zakres działań, jakie klient może wykonać online w związku z umową w firmie leasingowej. Co ważne, skala aktywności jest taka sama niezależnie od liczby aktywnych kontraktów i posiadanych w leasingu przedmiotów oraz ich charakteru. Przede wszystkim dostęp do konta umożliwia wgląd w historię, status i zapisy umów, a także związane z nimi terminy. Możliwe jest także składanie wniosków, dokonywanie płatności, przedłużanie kontraktów, prowadzenie likwidacji szkód i pobieranie dokumentów w cyfrowej formie. Wśród pozostałych funkcji znajdują się m.in.: zarządzanie użytkownikami przypisanymi do leasingowanych przedmiotów oraz dostęp do szczegółowej bazy wiedzy.

- Portal Klienta ma za zadanie ułatwić, dzięki dostępowi z dowolnego miejsca, usprawnić i zautomatyzować realizację wielu procesów. Dokumenty trafiają do klienta w ciągu kilku minut, transakcje zamykamy jeszcze sprawniej. Nie bez znaczenia jest też to, że cyfryzacja działań biznesowych co najmniej ogranicza, a w wielu przypadkach eliminuje papierową dokumentację, dzięki czemu pozwala na wdrażanie polityki paperless – komentuje Anna Wiśniewska, Dyrektor Departamentu Produktów i Procesów w PKO Leasing.

Źródło

Skomentuj artykuł: