Branża sprzedaży bezpośredniej stawia na bezpieczeństwo konsumentów

fot. borevina / pixabay.com / CC creative commons

Reorganizacja i szybka adaptacja branży do aktualnej sytuacji to determinanty sprawnie działającego modelu biznesowego. Branża sprzedaży bezpośredniej bezzwłocznie wdrożyła nowe lub rozwinęła już istniejące narzędzia i rozwiązania, aby sprostać wyzwaniom, jakie niesie pandemia koronawirusa. Wszystkie te działania mają zapewnić ciągłość współpracy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo zarówno konsumentów, jak i indywidulanych partnerów.

Obecna sytuacja pokazała, że branża sprzedaży bezpośredniej ma olbrzymie możliwości adaptacyjne. Zdalne przyjmowanie zamówień, bezpieczny sposób dostarczania produktów do paczkomatów, warsztaty i konsultacje online, stałe wsparcie klienta przy pomocy komunikatorów lub telefonicznie, czy indywidualne programy tworzone dla klientów, to przykłady tego jak branża dostosowuje się do wyzwań chwili i potrzeb konsumenta.

Dzięki temu, że branża od lat wykorzystuje narzędzia online jej reorganizacja przebiega bez zakłóceń

komentuje Konrad Szałkiewicz, Przewodniczący Zarządu PSSB.

Wprowadzone zostały pewne ograniczenia wynikające z bezpieczeństwa m.in. osób pracujących w magazynach. Te z kolei działają bez zmian, a dystrybucja produktów jest płynna. Jesteśmy i działamy. Nasze dostawy nie są zagrożone. Robimy wszystko, by nasi konsumenci czuli niezmienną satysfakcję z korzystania z systemu zakupowego w sprzedaży bezpośredniej

dodaje Szałkiewicz.

Oprócz niezbędnych zmian organizacyjnych w bieżącej działalności, firmy członkowskie PSSB wykorzystują ten wyjątkowy czas także na edukację struktur. Prowadzone są wewnętrzne szkolenia online w formie videokonferencji, czy webinariów, a ich celem jest wsparcie w doskonaleniu umiejętności przedstawicieli.

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej zrzesza firmy dysponujące zróżnicowanym portfolio produktów, ale tym co je łączy jest zobowiązanie do prowadzenia swojej działalności w zgodzie z przyjętymi standardami etycznymi i kierowania się dobrem konsumenta.

Uważnie obserwujemy zmieniającą się sytuację. Niestety zdarza się, że pewna grupa firm spoza Stowarzyszenia działa nieuczciwie, oferując konsumentom produkty niespełniające obowiązujących standardów. Co więcej, wykorzystują obecną sytuację poprzez promowanie produktów np. suplementów, które ich zdaniem „leczą” lub są pomocne w zwalczaniu COVID-19. Przypominamy, że wszystkie firmy w Stowarzyszeniu niezmiennie działają zgodnie z kodeksem, który stanowczo zabrania stosowania takich praktyk i ma na celu dobro i ochronę konsumentów. Tylko na podstawie ścisłego przestrzegania tego dokumentu dana firma może być członkiem Stowarzyszenia

Konrad Szałkiewicz.
Autor
Źródło