Kompleksowa ochrona kierowcy i pojazdu
fot. Pexels / Pexels / pexels.com/pl-pl/license/

Wchodzące w skład Grupy PKO Banku Polskiego spółki PKO Ubezpieczenia planują w perspektywie najbliższych lat konsekwentnie zwiększać udziały rynkowe i dzięki ścisłej współpracy z największym polskim bankiem znaleźć się w czołówce ubezpieczycieli na krajowym rynku. Po sukcesie rynkowym oferty PKO Dom, PKO Ubezpieczenia przedstawiła kolejny pakiet ubezpieczeniowy, tym razem skierowany do zmotoryzowanych klientów.

Dostępny od końca marca w PKO Banku Polskim pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych PKO Moto obejmuje ubezpieczenia: obowiązkowe OC, Autocasco, Auto Assistance, od następstw nieszczęśliwych wypadków i Zieloną Kartę. W dodatkowych ubezpieczeniach zmotoryzowani mogą wybrać: AC w trzech wariantach, gdzie w najwyższej opcji wraz z ochroną all risk otrzymują gwarancję wykorzystania oryginalnych części przy naprawie pojazdu. Posiadaczom polis zapewnia się też wysoką jakość naprawy w sieci partnerskich warsztatów na terenie całego kraju. 
 

Auto Assistance jest dostępne w czterech wariantach, dzięki czemu kierowcy mogą zdecydować się na najlepszy dla siebie zakres ochrony. W razie wystąpienia sytuacji awaryjnej klienci otrzymają pomoc nawet pod domem, a także skorzystają z holowania pojazdu we wszystkich wariantach ochrony. W pakietach Premium lub PRO dodatkową korzyścią jest ubezpieczenie Auto Szyby z możliwością kalibracji kamery i systemu wspomagania kierowcy (tzw. ADAS), jeśli są w ubezpieczonym aucie. Ponadto ubezpieczenie zapewnia pomoc medyczną po nieszczęśliwym wypadku: lekarza specjalisty, pielęgniarki, psychologa czy fizjoterapeuty. Pakiet PKO Moto zapewnia środki finansowe z ubezpieczenia NNW, które mogą być istotnym wsparciem po nieszczęśliwym wypadku, a także Zieloną Kartę bez dodatkowych kosztów.
 

– Wprowadzenie PKO Moto to kolejny ważny etap rozwoju naszej oferty ubezpieczeń samodzielnych. Konsekwentnie zmierzamy do tego, aby klienci PKO Banku Polskiego mieli szeroki wybór ubezpieczeń najbardziej powszechnych. Po sukcesie ubezpieczenia PKO Dom chcieliśmy zapewnić też ochronę kierowcom i ich pojazdom. Nasza nowa propozycja to kompleksowa paleta ochrony na wypadek szkód w ruchu drogo-wym. To doskonała możliwość dla klientów PKO Banku Polskiego, aby ubezpieczyć w PKO Ubezpieczenia nie tylko życie, dom czy podróż, ale także swój pojazd. Jesteśmy dobrze przygotowani, aby w momencie wystąpienia szkody wesprzeć klienta jak najszybciej – wskazuje Leszek Skop, prezes zarządu PKO Ubezpieczenia. 
 

Prosty i przyjazny sposób zgłaszania i likwidacji szkody 
 

Przy zgłoszeniu szkody w serwisie banku iPKO klient podaje informacje w prostym formularzu. W kolejnym kroku otrzymuje komunikat z potwierdzeniem zarejestrowania szkody wraz z jej numerem oraz informacją o możliwości śledzenia statusu szkody. Jednocześnie, dla wybranych szkód, klient będzie mógł samodzielnie wykonać oględziny. W takiej sytuacji aplikacja poprowadzi klienta przez cały proces i w efekcie klient otrzyma propozycję wysokości odszkodowania.
 

Moduł śledzenia szkody stanowi duże udogodnienie – umożliwia nie tylko weryfikację statusu likwidacji szkody, ale także podłączenie do-kumentów, komunikację z opiekunem szkody w formie czatu (bez konieczności korzystania z SMS czy e-mail). Profesjonalną naprawę pojazdu zapewni sieć partnerskich warsztatów na terenie całego kraju.
 

– Dysponujemy szeroką siecią warsztatów partnerskich, a sposób zgłoszenia szkody jest wygodny i zajmuje niewiele czasu. Klienci otrzy-mują do dyspozycji nowoczesne rozwiązania w procesie likwidacji, np. śledzenie statusu szkody czy w przypadku mniejszych szkód samo-dzielne wyliczenie odszkodowania – zapewnia Leszek Skop. 
 

Ubezpieczenie komunikacyjne PKO Moto można kupić w wygodny sposób w oddziałach i agencjach PKO Banku Polskiego, a także przez Call Center oraz online – w serwisie internetowym iPKO i  w aplikacji mobilnej IKO. 
Kolejny krok w rozwoju ekosystemu usług pozabankowych
 

Nowa oferta ubezpieczeń komunikacyjnych wprowadzona przez PKO Ubezpieczenia jest kolejnym krokiem w rozwijaniu ekosystemu usług pozabankowych największego polskiego banku. Dostępność produktów ubezpieczeniowych we wszystkich kanałach dystrybucji PKO Banku Polskiego wpisuje się także w realizację głównego celu drugiego filaru strategii banku. W perspektywie najbliższych lat PKO Ubezpieczenia planuje konsekwentnie zwiększać udziały rynkowe i dzięki ścisłej współpracy z Grupą PKO Banku Polskiego, jednej z największych grup finan-sowych w Europie Środkowo-Wschodniej, znaleźć się w czołówce ubezpieczycieli na krajowym rynku. Obecnie PKO Ubezpieczenia, które chce być ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla klientów PKO Banku Polskiego, obsługuje ponad 2,5 mln polis.
Rekordowy wynik 
 

PKO Ubezpieczenia
 

Wchodzące w skład PKO Ubezpieczenia dwie spółki: życiowa i majątkowa oferują całą gamę produktów ubezpieczeniowych – PKO Moto, PKO Dom, PKO Ubezpieczenie dziecka czy ubezpieczenie turystyczne Moje Podróże24. Oferta produktów ubezpieczeniowych samodzielnych sprzedawanych przez PKO Bank Polski ma być rozwijana i dostosowywana do aktualnych potrzeb klientów – poprzez wdrożenie nowych produktów masowych.
 

Realizowana strategia przynosi wymierne efekty finansowe. W 2022 roku spółki PKO Ubezpieczenia zebrały łącznie ponad 1,046 mld zł składki przypisanej brutto. Wynik finansowy przewyższył znacząco zakładany plan i osiągnął rekordowe 142 mln zł netto – o blisko 60 mln zł więcej niż w 2021 roku. Udział spółki majątkowej w rynku ubezpieczeń domów i mieszkań osiągnął 4,8 proc na Q3 2022. Istotnie wzrósł też przypis składki z ubezpieczeń niepowiązanych turystycznych (wzrost ok. 140 proc. r/r) czy NNW dla dzieci (wzrost ok. 125 proc. r/r). To wynik sukcesywnego rozwoju linii ubezpieczeń samodzielnych. Dalsza intensyfikacja współpracy z siostrzaną spółką PKO Leasing umożliwiła wzrost składki w ubezpieczeniach komunikacyjnych dla leasingu o ponad 70 proc.
 

Rozbudowa oferty ubezpieczeń samodzielnych 
 

Spółki z Grupy PKO Banku Polskiego cały czas dywersyfikują swoją działalność i rozwijają ofertę ubezpieczeń samodzielnych. Ze względu na zdecydowane zmniejszenie się liczby nowych kredytów hipotecznych obserwowano mniejszy wolumen przypisu składek z ubezpieczeń do tego typu kredytów. Te spadki były kompensowane wzrostami w pozostałych liniach biznesu, jak na przykład w PKO Dom, którego sprze-daż w 2022 roku wyniosła ponad 300 tys. polis. 
 

– To pokazuje, że mimo czasów niepewności potrafimy dobrze się zorganizować i zapewnić stabilność naszego biznesu – podkreśla Leszek Skop. PKO Ubezpieczenia do swojej oferty wprowadził m.in. produkt PKO Inteligentny dom, który był pierwszym w Polsce innowacyjnym połączeniem ubezpieczenia nieruchomości z technologią smart home. Program powstał dzięki współpracy PKO Ubezpieczenia i Fibar Group S.A. Rozwiązanie to pozwala zabezpieczyć dom z wykorzystaniem nowoczesnej technologii. 
 

Robotyzacja procesów obsługi
 

W minionym roku PKO Ubezpieczenia prowadziła też prace zmierzające do dalszej robotyzacji procesów obsługowych oraz wprowadzała kolejne funkcjonalności technologiczne. W ubezpieczeniu PKO Dom, obok omnikanałowej sprzedaży, przyjaznej ścieżki zakupu, zapewniono samodzielną likwidację szkód online. Wysoki NPS (wskaźnik lojalności klientów) na poziomie ponad 60 proc. pokazuje, jak dobre są doświadczenia klientów PKO Ubezpieczenia z dotychczasowej obsługi. Cały czas prowadzone są także prace nad poszerzaniem gamy pro-duktów samodzielnych dostępnych w PKO Banku Polskim. Efektem tych działań jest wprowadzone ostatnio ubezpieczenie komunikacyjne PKO Moto – nowoczesny produkt z szeroką możliwością ochrony, dostępny we wszystkich kanałach dystrybucji banku. 
 

Z kolei w planach spółki życiowej w tym roku jest m.in. prowadzenie prac koncepcyjnych nad nową propozycją wartości w produktach życiowych: ubezpieczeniu na życie do produktów bankowych (pożyczki gotówkowej, kredytu hipotecznego) oraz samodzielnym ubezpieczeniem na życie. W 2022 roku spółki PKO Ubezpieczenia wraz z PKO Bankiem Polskim prowadziły aktywną działalność marketingową w obszarze ubezpieczeń. W efekcie prowadzonych działań PKO Bank Polski jest liderem świadomości dotyczącej oferty ubezpieczeń wśród banków. Świadomość obecności w banku oferty dla ubezpieczeń komunikacyjnych wynosi 39 proc., a dla ubezpieczeń mieszkań 35 proc.
 

Rośnie świadomość ubezpieczeniowa
 

Według ostatnio opublikowanego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) Polacy chcą się ubezpieczać i doceniają pomoc ubezpieczycieli, gdy dzieje się coś złego. Coraz więcej obywateli jest także świadomych, że ubezpieczenia spełniają swoją funkcję – chronią życie, zdrowie i majątek Polaków. Polski rynek jest największy w Europie Środkowej i Wschodniej, a Polacy najchętniej ubezpieczają majątek, czego efektem jest ok. 60–70 proc. ubezpieczonych domów i mieszkań. Ubezpieczeniami na życie z kolei  objętych jest 23,5 mln osób. Raport PIU pokazuje w sposób jednoznaczny, że nowoczesne społeczeństwo oraz nowoczesna gospodarka nie mogą istnieć bez branży ubezpieczeń, ponieważ z każdą decyzją i czynnością związane jest ryzyko, które należy podjąć, żeby się rozwijać. Celem ubezpieczeń jest ograniczenie skutków tego ryzyka.    

Materiał powstał przy współpracy z PKO Bankiem Polskim