PKO Junior ma już 10 lat!
PKO Junior w lipcu skończył 10 lat. Od 2013 roku z oferty dla najmłodszych klientów największego polskiego banku skorzystało prawie 730 tys. dzieci w wieku 0–12 lat. „W strategii na najbliższe dwa lata PKO Bank Polski zakłada podniesienie atrakcyjności swoich usług dla najmłodszych klientów m.in. poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, podążających za rozwojem nowoczesnych technologii” – zapowiada Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
Na urodziny PKO Junior aplikacja mobilna dla dzieci, będąca częścią oferty dla najmłodszych klientów PKO Banku Polskiego, zyskała nowy wygląd i wygodniejszą nawigację oraz logowanie PIN-em lub biometrią. To początek zmian aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców.
Jeszcze nowocześniej
Jak mówi Katarzyna Dziwulska, jednym z celów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023–2025 „Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość” jest wzmocnienie wizerunku banku jako innowacyjnej instytucji, która „jest atrakcyjna dla młodych klientów”.
- Nowa aplikacja PKO Junior jest jednym z elementów służących do osiągnięcia tego celu – właśnie staje się atrakcyjniejsza dla młodych użytkowników i będzie też wygodniejsza do zarządzania przez rodziców. Jest nowoczesna wizualnie, a dzieci mogą łatwiej i bardziej intuicyjnie jej używać
– przekonuje.
Dzięki aplikacji dziecko pod czujnym okiem rodziców zdobywa praktyczną umiejętność podstaw bankowania, uczy się umiejętności związanych z zarządzaniem swoimi pieniędzmi i oszczędzaniem oraz rozwija systematyczność.
- Aplikacja PKO Junior łączy w sobie cele społeczno-edukacyjne oraz biznesowe i wierzymy, że dzięki niej zwiększy się nie tylko baza naszych młodych klientów, ale również świadomość usług finansowych
– podkreśla dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej PKO Banku Polskiego.
Aplikacja przeszła gruntowny lifting, zyskała nowy wygląd i bardziej intuicyjną nawigację, m.in. wygodniejszy ekran startowy i wyszukiwanie funkcji w dolnym menu. Młodzi klienci zyskają też łatwiejsze logowanie: PIN-em oraz biometrią – przez odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy. Wzmocnione też zostały niewidoczne dla użytkownika elementy związane z bezpieczeństwem.
- Aplikacja ma też odświeżony nowoczesny wygląd oraz nawigację zgodną z obecnymi standardami technologii mobilnych. Dzięki temu dziecko może łatwiej i bardziej intuicyjnie się po niej poruszać, np. wyszukiwanie funkcji jest teraz w zasięgu kciuka – w menu na dole ekranu. Nowa aplikacja jest tworzona w technologii Flutter, dzięki czemu wszelkie udogodnienia i zmiany będą wprowadzone szybciej i równolegle
– dodaje Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
A to dopiero początek zmian aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców. W niedługim czasie dojdą kolejne funkcje i udogodnienia, m.in. możliwość korzystania przez dzieci z BLIKA oraz rozszerzonego zarządzania aplikacją dla dzieci przez rodziców poprzez serwis internetowy iPKO i aplikację mobilną IKO.
Nowa aplikacja mobilna PKO Junior dostępna jest dla telefonów z systemami Android i iOS. W skład oferty PKO Junior wchodzą: oprocentowane PKO Konto Dziecka, karta debetowa PKO Junior, aplikacja i serwis PKO Junior, oprocentowane Pierwsze Konto Oszczędnościowe, ubezpieczenie NNW dzieci i młodzieży od 0 do 20 roku życia, materiały edukacyjne. W najnowszej edycji rankingu „Złoty Bankier 2023” oferta PKO Banku Polskiego zajęła 2. miejsce w kategorii „Konto dla dziecka”.
Edukacja finansowa jest ważna
Nie ma dobrego i bezpiecznego zarządzania pieniędzmi bez odpowiedniej wiedzy na ten temat. Dlatego PKO Bank Polski duży nacisk kładzie na edukację młodych klientów. Działający od 88 lat program SKO w latach 2010–2012 przeszedł gruntowną rewitalizację, polegającą na dostosowaniu tradycyjnej formy oszczędzania w SKO do wymogów cyfrowego świata.
Obecnie SKO to nie tylko nauka oszczędzania, ale także praktycznej bankowości, ekonomii, przedsiębiorczości, ekologii, zdrowego stylu życia, pierwszej pomocy i cyberbezpieczeństwa. SKO cieszy się dużym zainteresowaniem – umowę o prowadzenie SKO w PKO Banku Polskim podpisało 4,5 tys. szkół podstawowych z całej Polski, a oferta edukacyjna dociera do ok. miliona uczniów.
W nowym roku szkolnym PKO Bank Polski zaproponuje też uczniom szkół ponadpodstawowych specjalny program edukacji finansowej m.in. wykorzystujący gogle VR do nauki planowania i zarządzania własnym i domowych budżetem.
Oferta PKO Junior – 730 tys. dzieci w ciągu 10 lat
PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku, który zaproponował ofertę kont dla dzieci, w tym przeznaczony specjalnie dla nich serwis transakcyjny i aplikację mobilną. Serwis internetowy PKO Junior jest dostępny od 1 lipca 2013 roku (aplikacja od maja 2016 roku) i był uruchomiony jako jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej.
W ciągu minionej dekady z oferty PKO Junior skorzystało w sumie prawie 730 tys. dzieci. Obecnie 80 proc. dzieci, które w ramach tej oferty mają PKO Konta Dziecka, dostaje na swoje konto pieniądze regularnie co miesiąc, najczęściej jest to kieszonkowe od rodziców. W sumie na dziecięcych kontach w PKO Banku Polskim (PKO Junior, Pierwsze Konto Oszczędnościowe poniżej 13. r.ż., konta SKO uczniów) jest obecnie 2 mld 174,5 mln zł. Dzieci wykonują średnio w miesiącu 9 transakcji bezgotówkowych, a 98,7 proc. wszystkich ich transakcji to płatności kartą.
Najmłodsi klienci nie tylko wydają, ale i starannie oszczędzają, najczęściej ich skarbonki (cele oszczędzania), które deklarują serwisie PKO Junior, to – hasłowo: „gry”, „komputer”, „smartfon”, „przyszłość/marzenia”, „wakacje/wyjazd”.
Z badań przeprowadzonych przez agencję IQS na zlecenie PKO Banku Polskiego wśród rodziców i dzieci (w wieku od 7–13 lat) na temat korzystania z konta bankowego wynika, że ci najmłodsi klienci bankowi najbardziej cenią sobie możliwość płatności kartą, a dorośli możliwość kontroli nad wydatkami. Jednocześnie większość badanych rodziców uważa, że najmłodsi powinni dysponować własnymi pieniędzmi. Ma to uczyć ich rozumienia wartości pieniądza, gospodarowania, zarządzania i oszczędzania.
Potem Konto dla Młodych 13–26 lat
Po ukończeniu 13. roku życia PKO Konto Dziecka automatycznie zostaje przekształcone w PKO Konto dla Młodych, z którego można korzystać aż do 26. urodzin. Młodzież na co dzień korzysta z nowych technologii, dlatego rachunek obsługiwany jest całkowicie przez internet i aplikację mobilną IKO.
Dzięki IKO można wygodnie np. sprawdzić stan swojego konta lub płacić w sklepach i internecie za pomocą BLIKA. Z PKO Konta dla Młodych można korzystać bez opłat – prowadzenie rachunku oraz wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i zagranicą są bezpłatne. Rodzic, który również jest klientem PKO Banku Polskiego ma wgląd w swoim systemie bankowości internetowej iPKO do transakcji realizowanych przez dziecko.
Do konta wydawana jest karta debetowa z funkcją wielowalutową – można ją zamówić przez serwis transakcyjny iPKO i aplikację IKO. Do wyboru są karty płatnicze z galerii kart PKO w tym Galerii Oficjalnych Kart Ekstraklasy. Zdecydowana większość kart wydanych dla osób korzystających z PKO Konta dla Młodych jest aktywna płatniczo.
Młodzież najchętniej wybiera płatności BLIKIEM. Klienci z tej grupy wiekowej częściej preferują płatności bezgotówkowe w sklepach i internecie – 98,7 proc. transakcji stanowią transakcje POS, w tym 75 proc. to transakcje zbliżeniowe.
Materiał powstał przy współpracy z PKO Bankiem Polskim