Wiodące polskie firmy z branży rolno-spożywczej oraz delegacja przedstawicieli administracji, uczestniczyli w Forum Biznesowym Polska-Korea w Seulu. Była to okazja dla polskich przedsiębiorstw do spotkań z przedstawicielami koreańskich importerów, dystrybutorów, sieci handlowych, a także do promocji naszej żywności na rynku koreańskim.
- Polska w ostatnich latach zacieśnia relacje gospodarcze z Koreą – głównie w sektorach nowoczesnych technologii, obronnym, infrastruktury i energii. Koreańskie firmy z roku na rok coraz więcej inwestują w naszym kraju. Chcemy także rozwijać naszą współpracę w sektorze rolno-spożywczym. Już teraz polscy producenci zdominowali rynek mleka w Korei. Mamy nadzieję, że coraz więcej produktów z Polski będzie trafiało na rynek koreański – komentuje minister rozwoju i technologii Waldemar Buda.
- W 2022 r. polski eksport rolno-spożywczy do Korei wzrósł o 15,7%. Widzimy, że nasze produkty cieszą się coraz większym zainteresowaniem na rynkach azjatyckich. Będziemy wspierać polskich przedsiębiorców w eksporcie produktów spożywczych – dodaje wiceminister Grzegorz Piechowiak.
Forum Biznesowe Polska-Korea, organizowane przez Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu i Koreańską Agencję Promocji Handlu i Inwestycji (KOTRA) w Seulu, w tym roku zostało w całości poświęcone wymianie handlowej produktów sektorze rolno-spożywczym. Przedstawiciele rodzimych firm odbyli szereg spotkań z przedstawicielami koreańskich importerów, dystrybutorów i sieci handlowych.
W 2022 r. polski eksport rolno-spożywczy do Republiki Korei wzrósł o 15,7% w stosunku do poprzedniego roku. Trend wzrostowy utrzymuje się także w 2023 r. Z artykułów rolno -spożywczych do Korei sprzedajemy głównie mleko, śmietanę, skrobię i piwo. Duży potencjał eksportowy na rynek koreański ma m.in. polskie mięso drobiowe, wieprzowe, wołowe, mleko i produkty mleczne słodycze i przekąski. W 2022 r. z Republiki Korei importowaliśmy głównie ekstrakty i esencje herbaty oraz kawy.