Konsumenci Bud Light zbuntowali się przeciwko kampanii transpłciowej. Straty są dotkliwe

Konsumenci piwa Bud Light w USA zbuntowali się przeciwko najlepiej sprzedającej się marce piwa w kraju po tym, jak browar ten „lekkomyślnie” wkroczył w wojnę kulturową. Wizerunkowi firmy, według właścicieli barów i ekspertów branży piwnej, zaszkodził nowy rzecznik, transseksualna gwiazda TikToka Dylan Mulvaney.

„Myślę, że społeczeństwo czasami pręży muskuły i przypomina producentom, że konsument nadal rządzi” - powiedział Jeff Fitter, właściciel Case & Bucks, restauracji i baru sportowego w Barnhart w stanie Missouri. Wymienił fanów sportu, ludzi pracy i kobiety jako lojalnych konsumentów Bud Light, których marka nagle wykluczyła.

„W staraniach Bud Light, aby być inkluzywnym, wykluczyli prawie wszystkich innych, w tym ich tradycyjną społeczność” - dodaje szef baru w St. Louis. Producent Bud Light, Anheuser-Busch, ma siedzibę w St. Louis.

W ciągu ostatniego tygodnia sprzedaż butelkowanych produktów Anheuser-Busch spadła o 30%, podczas gdy piwo beczkowe spadło o 50%, powiedział właściciel. Podobne historie można znaleźć w całym kraju.

Szacuje się, że osiemdziesiąt procent pijących Bud Light zamówiło w tym tygodniu coś innego, powiedział właściciel Brewhouse Alex Kesaris – podczas gdy 20%, którzy zamówili Bud Light „nie było w mediach społecznościowych i jeszcze nie słyszało” o nowej osobie transpłciowej.

Nie zamówili go ponownie" - powiedział, po tym, jak inni klienci powiedzieli im o niewypale marketingowym Bud Light.

Jeden z pubów w Hell's Kitchen, nowojorskiej dzielnicy znanej z dużej i głośnej społeczności gejowskiej, poinformował, że sprzedaż Bud Light spadła w tym tygodniu o 58%, podczas gdy sprzedaż butelek Bud Light spadła o 70%.
 

Decyzja Bud Light, aby zanurzyć się w wojnie kulturowej, była „złą decyzją”, która przeciwstawiła się „praktycznie każdej zasadzie budowania marek i marketingu”, powiedział FOX Business krajowy analityk branży piwnej. Przytoczył koszmarny scenariusz dla przedstawicieli handlowych Bud Light w Teksasie, gdzie marka od lat sponsoruje dużą cotygodniową ligę darta z ponad 100 graczami w każdy czwartkowy wieczór. Sprzedaż tego napoju na tej imprezie spadła do czterech 12 uncjowych butelek, ponieważ gracze dart zorganizowali masowy protest przeciwko sponsorowi ligi.
 

„Inicjatorzy tej kampanii wyrządzili już wystarczająco dużo szkód w ciągu jednego tygodnia, aby zakłócić całoroczne prognozy sprzedaży” - powiedział FOX Business przedstawiciel handlowy branży piwnej.
 

Zdaniem ekspertów dla marki tak dużej jak Bud Light katastrofa public relations już oznacza miliony straconych dolarów – nawet jeśli bunt konsumentów zakończy się jutro. Bud Light słynie z zatrudniania najlepszych ludzi marketingu w branży, powiedział krajowy przedstawiciel handlowy. Ale tym razem zatrudnili niewłaściwą osobę - dodaje.
 

„Reklamujesz odbiorców, którzy reprezentują 1% konsumentów, jednocześnie alienując znacznie większą bazę konsumentów” - powiedział FOX Business jeden z właścicieli baru.
 

Według obserwatorów branży marka prawdopodobnie zostanie wkrótce wyprzedzona przez Coronę lub Modelo jako najlepiej sprzedającą się markę piwa w kraju. Obecna kampania reklamowa może przyspieszyć jej upadek z powodu „samookaleczenia”.
 

FOX Business skontaktował się z Anheuser-Busch w celu uzyskania komentarza, ale nie otrzymał odpowiedzi do czasu publikacji.

Źródło

Skomentuj artykuł: