Można zdalnie podpisać umowę na dostawę gazu

Posiadacze dowodów osobistych z warstwą elektroniczną mogą zdalnie podpisać umowę na dostawy gazu dzięki aplikacji eDO App - poinformowała spółka PGNIG Obrót Detaliczny.

Jak podała spółka, wystarczy skorzystać z dowodu z warstwą elektroniczną i smartfona z NFC, na którym jest zainstalowana bezpłatna aplikacja i potwierdzić w niej swoje dane przy zawarciu umowy na dostawę gazu.

Zaawansowane zabezpieczenia kryptograficzne zawarte w e-dowodzie oraz potwierdzanie operacji indywidualnym kodem PIN zagwarantują najwyższe bezpieczeństwo dokonywanej operacji - zapewniło PGNiG OD.

Naszym priorytetem jest podnoszenie standardu usług i ich dostępności. Teraz, przy współpracy z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych, dajemy kolejną płaszczyznę komunikacji w segmencie B2C, dzięki której można z nami zawrzeć umowę w sposób zdalny, bazując na najlepszych rozwiązaniach technologicznych, przy okazji zachowując najwyższe standardy bezpieczeństwa

powiedział prezes PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha.

Jak zaznaczyła spółka, współpraca z PWPW to kolejny krok PGNiG w kierunku jak najbardziej kompleksowej zdalnej obsługi klientów.

Według danych PGNiG OD w 2020 r. obostrzenia związane z pandemią przełożyły się na 44-proc. wzrost liczby umów obsługiwanych za pośrednictwem elektronicznego Biura Obsługi Klienta.

„Na platformie eBOK, która obsługuje ponad 2 mln klientów PGNiG w całej Polsce, przybyło w ubiegłym roku blisko 660 tysięcy nowych umów. Dużą popularnością cieszy się również aplikacja mobilna, która od dłuższego czasu utrzymuje status najpopularniejszego i najlepiej ocenianego programu w branży energetycznej. Do końca grudnia ub. roku została pobrana ponad 1,6 mln razy, co oznacza wzrost aż o 124 proc. w porównaniu z 2019 rokiem” - napisała spółka w komunikacie.

Jak podkreślił prezes Henryk Mucha, sprawna obsługa ponad 7 mln klientów to duże wyzwanie zwłaszcza w czasie szeregu ograniczeń związanych z epidemią.

W 2020 r. podpisaliśmy ponad 62 tysiące umów online, czyli 45-krotnie więcej niż rok wcześniej. Inwestycje w cyfrowe kanały obsługi to działanie przemyślane i zrealizowane w ramach strategii operacyjnej spółki na lata 2017-2020

powiedział.
Źródło

Skomentuj artykuł: