Osobiste zaangażowanie i wsparcie sieci – to się liczy w lokalnym biznesie

fot. Żabka / Żabka / Żabka

Sieć Żabka coraz mocniej rozwija przedsiębiorczość w mniejszych miejscowościach. Ich mieszkańcy doceniają bogatą ofertę produktowo-usługową oferowaną przez placówki Żabki. Przy tym wiele osób z różnych regionów Polski dostrzega szansę prowadzenia satysfakcjonującego zajęcia w swojej okolicy pod szyldem znanej i lubianej sieci. Decydując się na dołączenie do sieci, nowi franczyzobiorcy otrzymują w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, atrakcyjny podstawowy przychód miesięczny – obecnie 16 tys. zł przez pierwszy rok działalności, szereg szkoleń i wsparcie sieci w wielu obszarach. W otwarcie placówki inwestują jedynie 5 tys. zł przeznaczone na zakup kasy fiskalnej, produktów regionalnych i opłatę koncesyjną. Niewątpliwie ten model biznesowy pomaga rozwinąć swój lokalny biznes, w sposób który nie byłby możliwy działając w pojedynkę od zera.

Jednym z franczyzobiorców działającym w swojej okolicy jest Sebastian Jagiełka. Prowadzi sklep w Jędrzejowie od listopada 2018 r. i obecnie działa w gronie blisko 6000 franczyzobiorców.

Franczyzobiorca, przystępując do sieci, otrzymał gotowy do prowadzenia sklep o wartości około 300 tys. zł, miesięczny przychód podstawowy, a także bogaty pakiet szkoleń praktycznych i teoretycznych przygotowujących do objęcia placówki. Co ważne, obecnie ma również dostęp do platformy rozwojowej, w ramach której może realizować kursy stale  podnoszące jego kompetencje. W zakresie szerokiego wsparcia technologicznego przedsiębiorca korzysta również z aplikacji Cyberstore, która z poziomu smartphone pozwala monitorować m.in. poziom zatowarowania w sklepie, wielkość bieżących obrotów czy termin kolejnej dostawy. Inną formą pomocy jest stała opieka partnera ds. sprzedaży, który pełni rolę swoistego doradcy, wspólnie z przedsiębiorcą analizuje jego sytuację, pomaga w poszukiwaniu i wyborze najlepszych rozwiązań i wskazuje co zrobić w trudnych sytuacjach. Pan Sebastian może również liczyć na pomoc ze strony Centrum Wsparcia Franczyzobiorców – specjalnej jednostki w strukturach sieci dostarczającej przedsiębiorcom wsparcia w kluczowych procesach biznesowych.

W sklepie Sebastiana Jagiełki mieszkańcy Jędrzejowa i okolicy znajdą  szeroką ofertę przekąsek na ciepło i świeżo parzoną na miejscu kawę – w strefie Żabka Café. Mają również możliwość skorzystania z szeregu usług, w tym nadania czy odbioru paczki, opłacenia rachunków czy zagrania w Lotto.

Jak zaczęła się Pana współpraca z Żabką?
Przez dłuższy czas pracowałem jako monter konstrukcji stalowych, byłem związany z różnymi firmami. W pewnym momencie zapragnąłem jednak spróbować czegoś nowego, w innej niż dotychczas branży. Moja kuzynka prowadziła sklep pod szyldem Żabka i zachęcała mnie do spróbowania. Nie miałem wcześniej żadnego doświadczenia w handlu, byłem więc ciekaw, czy sobie poradzę. Postanowiłem dać sobie szansę i w ten sposób już blisko 1,5 roku jestem związany z siecią Żabka i prowadzę swój sklep w Jędrzejowie. Przejąłem istniejącą placówkę i w niedługim czasie udało mi się osiągnąć bardzo dobre wyniki.

Co było dla Pana ważne w decyzji o otwarciu sklepu z Żabką?
Na pewno niezwykle cenne było dla mnie szkolenie początkowe. Ze względu na to, że nie posiadałem większej wiedzy na temat branży, przede wszystkim podczas szkolenia w sklepie trenerskim w Kielcach mogłem zgłębić szczegóły związane ze sprzedażą czy obsługą klientów, a jednocześnie bliżej poznać, jak działają sklepy sieci. Korzystałem również ze szkoleń online. Ważne było oczywiście także to, że nie musiałem zainwestować w biznes dużej kwoty, a jedynie wnieść wkład własny w wysokości 5 tys. złotych. Przy tym czekała na mnie gotowa, w pełni wyposażona placówka.

Czy jak wiele osób z okolicy nie myślał Pan o wyjeździe do większego miasta w poszukiwaniu zajęcia?
W Jędrzejowie i okolicy mam rodzinę i znajomych - tutaj jest mój dom rodzinny. Czuję się z tym miejscem mocno związany. A do tego, jeśli mogę się samorealizować zawodowo, przy tym łączyć prowadzenie Żabki z różnymi zainteresowaniami i spotkaniami z najbliższymi, to nie ma sensu się stąd wyprowadzać.

Co podoba się Panu we współpracy z siecią?
Doceniam bardzo dobrą komunikację z siecią, centrum logistycznym i kierowcami dowożącymi towar. Dostawy realizowane są szybko i bezpośrednio do sklepu, co jest niezwykle wygodne. Sieć działa także wyjątkowo sprawnie w przypadku potrzeby naprawy jakiegoś sprzętu. Korzystam również regularnie z dedykowanej franczyzobiorcom aplikacji Cybestore, która pozwala mi zdalnie przy użyciu telefonu sprawdzić na przykład termin kolejnej dostawy czy obrót w sklepie w danym dniu.

Co powiedziałby Pan osobom szukającym swojej drogi zawodowej lub rozważającym otwarcie sklepu pod szyldem Żabka?
Jak widać po mnie, warto w życiu próbować. Bez doświadczenia w handlu można naprawdę wszystkiego się nauczyć. Trzeba przy tym oczywiście chcieć i zaangażować się. Sukces sam do nas nie przyjdzie. Jednak dzięki pracowitości i przy wsparciu sieci, można z satysfakcją prowadzić w swojej okolicy dobrze prosperujący sklep Żabka.

Jeśli chciałbyś poprowadzić własny sklep Żabka w swojej okolicy, dowiedź się więcej na: https://franczyza.zabka.pl