McDonald's Chicken Big Mac był wielkim hitem w Wielkiej Brytanii. Teraz można spróbować go również za Wielką Wodą. Począwszy od tego miesiąca, sieć burgerów przez ograniczony czas testuje ulubieńca brytyjskich fanów w wybranych restauracjach w Miami.
Big Mac z kurczaka jest podobny do swojego wołowego rodzeństwa, jednak zastępuje dwa burgery dwoma kotletami z kurczaka. Oczywiście zawiera również charakterystyczny sos Big Mac, pikle, posiekaną sałatę i plasterek amerykańskiego sera.
McDonald's bardzo szybko sprzedał ograniczoną czasowo ofertę z początku tego roku w Wielkiej Brytanii. Big Mac z kurczaka był tak popularny, że wyprzedał się w około 10 dni po debiucie. Sieć poinformowała, że była to „najpopularniejsza premiera w historii” w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
W specjalnym oświadczeniu McDonald's stwierdził, że „zawsze stara się dać fanom więcej sposobów na cieszenie się klasycznymi pozycjami menu, które znają i kochają”. Ostrzegł jednak, że Chicken Big Mac jest właśnie testowany i że firma wykorzysta „ten czas na zebranie opinii zarówno od klientów, jak i personelu restauracji, ponieważ rozważamy możliwości zaoferowania pyszniejszych opcji w przyszłości”.
Kurczak jest tańszy niż wołowina i jest ulubieńcem fast foodów. Drób jest również według dyrektora generalnego McDonald's, Chrisa Kempczinskiego „obszarem priorytetowym” dla firmy.
„Kurczak nadal jest dla nas znaczącą szansą” – dodał on w niedawnej rozmowie. „Mamy już kilka świetnych akcji globalnych w naszych McNuggets i McChicken, ale mamy też kilka akcji w McCrispy i McSpicy”.
McDonald's poinformował w lipcu, że sprzedaż w jego amerykańskich restauracjach, działających w ciągu ostatnich 13 miesięcy, wzrosła w drugim kwartale o 3,7%, przy czym wzrost był napędzany przez wyższe ceny w menu i „oferty wartościowe” w jego regularnym menu, a także dzięki pośrednictwu aplikacji.