Polski rynek artykułów dziecięcych nie kurczy się mimo spadku liczby urodzeń. W zeszłym roku jego wartość sięgnęła 15 mld zł, a według prognoz OC&C Strategy Consultants w 2029 r. przekroczy 17 mld zł - informuje w poniedziałek „Puls Biznesu”.
Dziennik podaje, że zdaniem ekspertów OC&C Strategy Consultants rodzice mają mniej dzieci, ale wydają na nie coraz więcej.
„Z danych zgromadzonych przez firmę wynika, że w 2024 r. średnie wydatki na dziecko wyniosły 540 EUR rocznie. Do 2029 r. kwota wzrośnie do ponad 680 EUR”
- czytamy.
„PB” zwraca uwagę, że to wciąż mniej niż na Zachodzie - brytyjscy rodzice w zeszłym roku przeznaczali na ubrania i zabawki aż 1280 EUR, włoscy 950 EUR, a hiszpańscy 830 EUR. „W regionie środkowoeuropejskim Polska plasuje się jednak wyżej niż Węgry — 470 EUR, Czechy — 440 czy Rumunia — 350” - podaje gazeta.
Według „PB” najdynamiczniej rosnącą kategorią są zabawki premium i gry komputerowe. „Segment Lego czy Hot Wheels rozwija się dwukrotnie szybciej niż rynek jako całość. Zyskują duże sieci handlowe — w latach 2019–24 sprzedaż największych graczy w segmencie zabawek i gier rosła średnio o 12 proc. rocznie, podczas gdy cały rynek o 7–8” - zauważa "PB".