Żabka rozwija lokalną przedsiębiorczość. Już 6500 sklepów sieci w całej Polsce

fot. mat. pras. / Żabka / CC creative commons

Pomimo trudnej sytuacji na rynku, Żabka Polska przez ostatnie miesiące nadal aktywnie wspiera rozwój drobnej przedsiębiorczości, otwierając z franczyzobiorcami kolejne sklepy. We wrześniu br. uruchomiła 6,5 tysięczną placówkę w Polsce. Dzięki szerokiemu wsparciu sieci przyłączają się do niej nowe osoby – te, które pragną przejść na swoje, poszukują swojej drogi zawodowej oraz te, które straciły pracę w wyniku epidemii. Obecnie już przeszło 4900 franczyzobiorców prowadzi swoje Żabki w ramach sprawdzonego modelu biznesowego.

Nowe placówki pod szyldem Żabka powstają zarówno w dużych i średnich miastach, jak również coraz częściej także w mniejszych miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. Znaleźć można je na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast, ale także w galeriach handlowych, na dworcach czy w biurowcach. 6,5 tysięczny sklep otwarty został we wrześniu w galerii Rondo Hakena Park w Szczecinie. Wszystkie nowe placówki uruchamiane są w odmienionym i nowoczesnym formacie, docenianym przez franczyzobiorców oraz klientów. Już niemal wszystkie sklepy w całym kraju działają w zmodernizowanym formacie, co widoczne jest zarówno w wyposażeniu sklepów, jak i szerokim asortymencie produktowym oraz licznych usługach dodatkowych 

– Kolejna okrągła liczba, którą przekraczamy – tym razem 6500 sklepów naszej sieci - ogromnie cieszy. Bo z jednej strony, dzięki bliskości Polaków, jesteśmy w stanie na bieżąco odpowiadać na potrzeby konsumentów związane z wygodnymi i szybkimi zakupami w pobliżu domu czy pracy. Z drugiej wspieramy polską przedsiębiorczość na poziomie lokalnym, zarówno w aglomeracjach, jak i małych miejscowościach. Pomagamy franczyzobiorcom naszych sklepów w rozwoju własnego biznesu i osiąganiu przez nich kolejnych sukcesów, wpływamy też chociażby na tworzenie przez nich nowych miejsc pracy w regionach – podkreśla Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych w Żabka Polska. 6500 sklepów prowadzonych jest łącznie przez blisko 5000 franczyzobiorców. W ostatnich miesiącach sieć odnotowuje dalszy wzrost zainteresowania podpisaniem z nią umowy franczyzowej. Przystępujący do Żabki nowi przedsiębiorcy mogą bowiem liczyć od samego początku na szerokie wsparcie i doradztwo, z którego wiele osób na rynku chce skorzystać. 

Franczyzobiorca w centrum zainteresowania sieci
Sieć Żabka znajduje nowemu franczyzobiorcy atrakcyjną lokalizację pod sklep, następnie wyposaża go i umeblowuje, a także zaopatruje w towar. Tym samym przygotowuje placówkę praktycznie gotową na przyjęcie klientów. Przedsiębiorca wnosi przy tym jedynie 5 tys. zł, które przeznaczane są na zakup produktów regionalnych czy kasy fiskalnej. Co ważne, przez pierwszy rok prowadzenia działalności w ramach sieci, franczyzobiorca ma zagwarantowany miesięczny przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł.

Przedsiębiorcy związani z Żabką mogą również liczyć na wieloletnie know-how sieci oraz liczne szkolenia, dzięki którym zdobywają czy poszerzają wiedzę i umiejętności niezbędne do prowadzenia własnej działalności, w obszarze sprzedaży, HR czy finansów. Z myślą o franczyzobiorcach i ich biznesie sieć rozwija również innowacyjne narzędzia i rozwiązania, jak aplikacja frappka, które mają za zadanie wspierać ich w codziennym prowadzeniu placówek. Na co dzień wsparcie przedsiębiorcom zrzeszonym w sieci dostarcza Centrum Wsparcia Franczyzobiorców - dedykowana jednostka powołana do rozwiązywania zgłaszanych przez nich spraw i problemów. Prowadzący placówki Żabka mogą również korzystać z dodatkowych benefitów w postaci prywatnej opieki zdrowotnej LuxMed, karty Mikroflota Orlen czy platformy Praca za rogiem, pomagającej stworzyć im zespół odpowiednich pracowników. W 2019 roku sieć przeprowadziła na rzecz franczyzobiorców łącznie 53 różnego rodzaju inicjatywy.

– Poprzez wszystkie te projekty i bieżące wsparcie chcemy, aby nasi franczyzobiorcy mogli w pełni rozwijać skrzydła na lokalnych rynkach. Ich rosnąca liczba oraz to, jak przy naszej pomocy radzą sobie w najtrudniejszych czasach jak pandemia, świadczą o sile polskiej małej przedsiębiorczości i pokazują, że rozwijamy model biznesowy, który się sprawdza niezależnie do okoliczności – zaznacza Sebastian Bielawski, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców w Żabka Polska. 

W trudnych czasach siła we współdziałaniu z silnym partnerem
Dotychczasowi franczyzobiorcy Żabki dobrze przetrwali trudne pierwsze miesiące epidemii koronawirusa. Wiele nowych osób, w tym te, które straciły prace lub uznały, że w obliczu niepewnej sytuacji pracodawcy, pragną spróbować działać na własny rachunek, zdecydowało się również na przystąpienie do sieci. W kwietniu br. sieć wzbogaciła się o 120 nowych franczyzobiorców, zaś lipiec był rekordowym miesiącem pod kątem podpisania umów franczyzowych. Prowadzący placówki Żabka byli wyposażani przez sieć od samego początku w środki ochrony osobistej, w tym maseczki czy przyłbice, a dzięki zaangażowaniu sieci mogli zapewnić poczucie bezpieczeństwa także i swoim klientom poprzez np. tanie jednorazowe maseczki bez marży czy stacje do dezynfekcji rąk w sklepach. Sieć dostarczyła do tej pory dla franczyzobiorców i obsługi placówek ponad 150 mln sztuk rękawiczek foliowych i lateksowych, 23 tys. sztuk przyłbic ochronnych czy 400 tys. płynów do dezynfekcji rąk i blatów. 

Żabka Polska pragnie w kolejnych miesiącach nadal rozwijać lokalnie przedsiębiorczość w swoim sprawdzonym modelu i otwierać kolejne placówki sieci w różnych częściach Polski. Jeśli chciałbyś do niej dołączyć, odwiedź www.franczyza.zabka.pl.
 

N