Amerykańskie korporacje cyfryzowane przez polską firmę

Technologia firmy z Krakowa wspiera cyfrową transformację amerykańskiego producenta silników do samolotów cywilnych i wojskowych. 

Webcon, największy producent oprogramowania low-code w Polsce, pomógł Pratt & Whitney Canada dostosować wiele procesów biznesowych do pandemicznej rzeczywistości. Ameryka Północna, obok Niemiec czy Austrii, to kolejny strategiczny kierunek ekspansji zagranicznej polskiej firmy. W 2021 r. co czwartą złotówkę firma wygenerowała poza Polską i nie powiedziała ostatniego słowa. W tym roku czas na nowe rynki, a najlepszą rekomendacją dla zagranicznych partnerów jest raport globalnej firmy Forrester Research: Now Tech, w którym Webcon znalazł się jako pierwsza i jedyna polska firma.

- Polskim przedsiębiorcom niczego nie brakuje i śmiało mogą konkurować z firmami zagranicznymi. Mimo to, rodzimych producentów oprogramowania B2B, którzy z powodzeniem działają w Ameryce Północnej, wciąż jest niewielu. Najwyższy czas to zmienić. Naszym sprzymierzeńcem jest szybko rosnąca potrzeba cyfryzacji procesów biznesowych wśród przedsiębiorstw na całym świecie

mówi Łukasz Wróbel, wiceprezes Webcon. 

- Powszechne jest przekonanie, że polskim firmom trudno jest wejść na rynek amerykański, bo tamtejsze firmy chcą robić interesy z lokalnymi podmiotami. Owszem, to nie jest prosty proces, ale udowadniamy, że jest możliwy - dodaje.

Tuż przed wybuchem pandemii, Webcon otworzył pierwszy oddział w USA. Zgodnie z ideą wzrostu organicznego, krakowska firma nie przejęła żadnej amerykańskiej spółki, lecz tworzy ją samodzielnie od podstaw. Dyrektorem oddziału polskiej firmy w USA, został Mike Fitzmaurice, światowej sławy autorytet w dziedzinie Microsoft SharePoint, metodyki workflow oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w biznesie. 

Na rozwiązanie polskiej spółki postawił już m.in. Pratt & Whitney Canada, globalna firma należąca do tzw. „wielkiej trójki” producentów silników samolotowych. Kiedy w czasie pandemii firma przeniosła znaczną część swoich pracowników w tryb pracy zdalnej, natychmiast zdała sobie sprawę, jak ważne jest przyspieszenie transformacji cyfrowej w celu dostosowania codziennych procesów do nowej rzeczywistości. Podobnym przykładem jest Haddad Brands. Istniejące ponad 70 lat przedsiębiorstwo projektuje i produkuje linie ubrań dziecięcych takich marek jak Nike, Jordan czy Converse. Obecna na 60 rynkach firma zbudowała dzięki polskiej platformie low-code ponad 30 aplikacji, których bieżącą obsługą zajmuje się tylko 2 specjalistów IT. 

- Co czwartą złotówkę generujemy za granicami Polski. Tylko w pandemicznych latach 2020 i 2021 przychody z działalności międzynarodowej wzrosły o niemal 50%. Dlatego cały czas pracujemy nad planem dalszego rozwoju na globalnych rynkach i jeszcze w tym roku na mapie Webcon zaznaczymy nowy, bardzo perspektywiczny rynek - mówi Łukasz Wróbel.

Skomentuj artykuł: