Facebook planuje zmienić markę na nową nazwę skupiającą się na metawersie (nowym internecie). Jak podkreślają eksperci zmiana nazwy może odzwierciedlać nowy kierunek biznesowy obrany przez Facebooka.
Według publikacji mediów zajmujących się nowymi technologiami Facebook chce być znany nie tylko z mediów społecznościowych. Na razie firma nie komentuje plotek ani spekulacji dotyczących nowej nazwy.
Oprócz swojej flagowej sieci społecznościowej Facebook jest również właścicielem Instagrama i WhatsAppa.
Zmiana nazwy mogłaby pozycjonować trzy megaplatformy pod marką parasolową, podobną do struktury stosowanej przez Google, który znajduje się pod firmą macierzystą Alphabet.
Metawers odnosi się do wysiłków zmierzających do połączenia technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w nowej sferze online. Pomysł polega na stworzeniu przestrzeni podobnej do Internetu, w której użytkownicy (za pośrednictwem cyfrowych awatarów) mogą chodzić i wchodzić w interakcje w czasie rzeczywistym.
Teoretycznie użytkownicy mogliby usiąść przy wirtualnym stole konferencyjnym ze zdalnymi kolegami, a następnie przejść do wirtualnego Starbucksa, aby spotkać się z przyjacielem.
Facebook ogłosił na początku tego tygodnia, że zatrudni 10 000 osób w Europie do pracy nad stworzeniem metaverse.
Rebranding może być częścią próby zmiany reputacji Facebooka po burzy złych wiadomości związanych z dezinformacją na jego platformach, niepowodzeniami w moderacji treści i rewelacjami o negatywnym wpływie jego produktów na zdrowie psychiczne niektórych użytkowników.
Według przecieków medialnych, dyrektor generalny firmy Mark Zuckerberg planuje omówić zmianę nazwy na dorocznej konferencji firmy Connect, która odbędzie się 28 października. Jak przypominają eksperci od rebrandingu dotychczas jedynie niewielka liczba znanych firm zdecydowała się na zmianę ugruntowanych marek. Kentucky Fried Chicken skróciło swoją nazwę do KFC, japońska marka samochodowa Datsun stała się Nissanem, a World Wrestling Federation – World Wrestling Entertainment. Firma zajmująca się mediami społecznościowymi Snapchat zmieniła nazwę na Snap w 2016 r..
Niektóre głośne zmiany nazw nastąpiły po skandalu lub kontrowersji. Na przykład Philip Morris, twórca Marlboro, zmienił nazwę na Altria, a ValuJet stał się AirTran po tym, jak jeden z jego samolotów rozbił się w 1996 roku.