Długa lista obowiązków właścicieli salonów kosmetyczno-fryzjerskich. Na co należy się przygotować?
Branża kosmetyczna i fryzjerska szykuje się na otwarcie. Najwcześniej nastąpi to 18 maja. Powstały już zasady mające zapewnić bezpieczeństwo klientom i pracownikom. Już niebawem zacznie się prawdziwy szturm na salony fryzjerskie i kosmetyczne.
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego opracował przewodnik dla właścicieli i pracowników salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Zasady te musi jeszcze zaakceptować jeszcze Główny Inspektorat Sanitarny, a później zostaną oficjalnie opublikowane. Na co muszą być przygotowani właściciele salonów kosmetycznych i fryzjerskich.
Oto podstawowe zasady:
Po pierwsze - nie będzie kolejek i poczekalni
Dozwolone będzie tylko umawianie się z klientem na wizytę telefoniczne lub przez internet. Każdy klient musi przychodzić na konkretną wyznaczoną godzinę.
Po drugie - każdy klient będzie musiał być przepytany na okoliczność stanu zdrowia i mięć zmierzoną temperaturę
Pracownik salony będzie obowiązkowo mierzył klientowi temperaturę, a także przeprowadzi mini wywiad o stanie zdrowia.
Po trzecie - obowiązywać będą maseczki, rękawiczki
Klient musi używać maseczki i rękawiczek lub przynajmniej zdezynfekować ręce. Obowiązkowe będzie używanie maseczek, rękawiczek, przyłbic itp., by zakryć usta i nos. Obligatoryjny będzie specjalistyczny strój, w zależności od branży/specjalizacji.
Po czwarte - zero telefonów
Jeśli do tej pory klientka/klient siadał na pedicure z telefonem w ręku to teraz będzie to niedozwolone. Zakazane będzie używanie telefonu na terenie salonu.
Po piąte - brak testerów
W salonie nie może być testerów, a wszystkie tekstylia muszą być albo jednorazowe albo też dezynfekowane po każdym kliencie.
Po szóste - zachowanie dystansu społecznego
Pracownicy muszą zapewnić 1,5 metra odstępu od siebie. Dotyczy to także odstępu między klientami.
Po siódme - obowiązkowa dezynfekcja
Po każdym kliencie powierzchnie, fotel, urządzenia i akcesoria muszą być dezynfekowane przez personel salonu.
Po ósme - jak najmniej gotówki
Preferowana jest transakcja bezgotówkowa.