Długa lista obowiązków właścicieli salonów kosmetyczno-fryzjerskich. Na co należy się przygotować?

fot. 12019 / pixabay.com / Pixabay License

Branża kosmetyczna i fryzjerska szykuje się na otwarcie. Najwcześniej nastąpi to 18 maja. Powstały już zasady mające zapewnić bezpieczeństwo klientom i pracownikom. Już niebawem zacznie się prawdziwy szturm na salony fryzjerskie i kosmetyczne.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego opracował przewodnik dla właścicieli i pracowników salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Zasady te musi jeszcze zaakceptować jeszcze Główny Inspektorat Sanitarny, a później zostaną oficjalnie opublikowane. Na co muszą być przygotowani właściciele salonów kosmetycznych i fryzjerskich. 

Oto podstawowe zasady:

Po pierwsze - nie będzie kolejek i poczekalni

Dozwolone będzie tylko umawianie się z klientem na wizytę telefoniczne lub przez internet. Każdy klient musi przychodzić na konkretną wyznaczoną godzinę. 

Po drugie - każdy klient będzie musiał być przepytany na okoliczność stanu zdrowia i mięć zmierzoną temperaturę

Pracownik salony będzie obowiązkowo mierzył klientowi temperaturę, a także przeprowadzi mini wywiad o stanie zdrowia.

Po trzecie - obowiązywać będą maseczki, rękawiczki

Klient musi używać maseczki i rękawiczek lub przynajmniej zdezynfekować ręce. Obowiązkowe będzie używanie maseczek, rękawiczek, przyłbic itp., by zakryć usta i nos. Obligatoryjny będzie specjalistyczny strój, w zależności od branży/specjalizacji.

Po czwarte - zero telefonów 

Jeśli do tej pory klientka/klient siadał na pedicure z telefonem w ręku to teraz będzie to niedozwolone. Zakazane będzie używanie telefonu na terenie salonu. 

Po piąte - brak testerów

W salonie nie może być testerów, a wszystkie tekstylia muszą być albo jednorazowe albo też dezynfekowane po każdym kliencie.

Po szóste - zachowanie dystansu społecznego

Pracownicy muszą zapewnić 1,5 metra odstępu od siebie. Dotyczy to także odstępu między klientami.

Po siódme - obowiązkowa dezynfekcja

Po każdym kliencie powierzchnie, fotel, urządzenia i akcesoria muszą być dezynfekowane przez personel salonu.

Po ósme - jak najmniej gotówki

Preferowana jest transakcja bezgotówkowa.
 

Źródło