Linie lotnicze pozwane za sprzedaż miejsc „przy oknie” bez okna

United Airlines i Delta Air Lines stanęły w obliczu pozwów sądowych, w których oskarża się je o oszukańcze praktyki związane ze sprzedażą miejsc przy oknie, które... nie miały okien.

Pozwy zostały złożone osobno w San Francisco oraz Nowym Jorku przez pasażerów, którzy twierdzą, że zapłacili dodatkowo za miejsca przy oknie, lecz w rzeczywistości usadzono ich przy ścianie pozbawionej widoku na niebo. Sprawę prowadzi kancelaria Greenbaum Olbrantz, argumentując, że linie lotnicze wprowadziły podróżnych w błąd.

„Wielu pasażerów wybiera miejsce przy oknie, często płacąc za nie dodatkowo, by móc podziwiać widoki z wysokości 30 tysięcy stóp czy obserwować lądowanie. Oczekują, że kupione miejsce zapewni takie doświadczenie”

 – napisano w pozwie.

W dokumentach sądowych zauważono, że inne linie – w tym American Airlines i Alaska Airlines – informują klientów, gdy wybrane przez nich miejsca nie mają okna. Zdaniem prawników, brak takiej informacji w przypadku United i Delty świadczy o stosowaniu wprowadzających w błąd praktyk biznesowych.

Do pozwu przeciwko United dołączono zdjęcia miejsc oznaczonych jako „przy oknie”, które w rzeczywistości nie dawały żadnej możliwości spojrzenia na zewnątrz.

Według szacunków, obie linie mogły sprzedać już co najmniej milion takich miejsc. Pasażerowie domagają się odszkodowania (jego wysokość nie została sprecyzowana) oraz zakazu dalszej sprzedaży miejsc bez okien jako pełnoprawnych „miejsc przy oknie”.

United Airlines odmówiły komentarza, powołując się na politykę dotyczącą niekomentowania toczących się postępowań. Delta nie odpowiedziała jeszcze na prośby o stanowisko.

Podobnie jak wiele innych przewoźników, United i Delta oferują tzw. taryfy podstawowe, w ramach których pasażerowie nie mogą wybrać miejsca. Jeśli chcą usiąść przy oknie, muszą dopłacić. Problem pojawia się w momencie, gdy „miejsce przy oknie” okazuje się miejscem bez okna.

Źródło