Do końca 2022 r. w Warszawie zaprojektowane dwa nowe przystanki kolejowe

Przedstawiciele PKP PLK podpisali umowę na wykonanie projektu dwóch nowych przystanków na linii średnicowej w Warszawie przy rondzie de Gaulle’a oraz pomiędzy ulicą Solec, a Wybrzeżem Kościuszkowskim. Wykonawca zaplanuje także szerszy tunel linii średnicowej i budowę dwóch łącznic. PKP PLK SA zleciła projekt wykonawcy umowy podstawowej na wykonanie dokumentacji projektowej oraz prowadzenie nadzoru autorskiego dla realizacji przebudowy linii średnicowej w Warszawie.

Dwa nowe przystanki zwiększą dostęp do kolei i ułatwią komunikację w stolicy. Wykonawca przeanalizuje i zaproponuje najkorzystniejszy wariant budowy nowych obiektów.

- Modernizacja warszawskiej linii średnicowej to zdecydowanie najważniejsza inwestycja kolejowa w aglomeracji warszawskiej w ciągu ostatnich lat. Cieszę się, że przy tej okazji mogą powstać dodatkowe przystanki, które uwzględnią potrzeby komunikacyjne mieszkańców Warszawy i podróżnych z aglomeracji. Przy odpowiedniej współpracy ze strony miasta linia średnicowa może się stać w przyszłości równie chętnie wykorzystywana przez podróżnych jak warszawskie metro, zmniejszając tym samym obciążenie ruchu w al. Jerozolimskich

powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Zlecone przez PKP PLK SA prace projektowe przewidują szerszy i wyższy tunel linii średnicowej. Obiekt będzie miał lepsze standardy techniczne, przewidziano też poprawę w zakresie bezpieczeństwa, m.in. budowę chodników i wyjść ewakuacyjnych. Zgodnie z założeniami Master Planu dla Warszawy dokumentacja projektowa przebudowy linii średnicowej będzie uzupełniona o nowe łącznice kolejowe. Będą wykonane projekty dwutorowych linii z Warszawy Wschodniej w kierunku Gdańska oraz Białegostoku.

Sądzę, że również miasto przy odpowiednim zaangażowaniu może dzięki naszej inwestycji, dodatkowo przeprowadzić rozwiązania poprawiające komunikację

stwierdził Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK SA.

Wartość podpisanej umowy na zaprojektowanie dwóch nowych przystanków kolejowych na linii średnicowej w Warszawie to 16 mln zł. Łączna wartość umowy podstawowej z 2018 r. i umowy na projekt dwóch nowych przystanków to około 40 mln zł. Zakończenie prac projektowych planowane jest do końca 2022 r.

Skomentuj artykuł: