Nike, American Eagle i Lululemon należą do najbardziej preferowanych marek wśród nastoletnich klientów. Jak zauważają eksperci ds. rynku i mody - nastolatki są jedną z najbardziej kapryśnych grup, ale jednocześnie często znajdują się w czołówce wielu trendów, które reszta z nas przyjmuje.
Pod wieloma względami nawyki nabywcze tej grupy odzwierciedlają trendy obserwowane w całych Stanach Zjednoczonych.
Jak wynika z przeprowadzonych badań roczne, wydatki nastolatków były prawie takie same jak w zeszłym roku (spadły o 1% do 2 316 USD). Co ciekawe, nastolatki płci męskiej wydały w tym czasie o 11% więcej niż zeszłej jesieni, podczas gdy kobiety wydały o 8% mniej.
Aż 37% nastolatków w USA twierdzi, że do robienia zakupów wykorzystuje fundusze zarobione podczas pracy w niepełnym wymiarze godzin, a 62% poinformowało, że korzysta z pieniędzy rodziców.
Wśród firm królujących wśród nastoletnich amerykańskich nabywców już 12 rok z rzędu znajduje się koncern Nike. Pomimo słabych wyników finansowych w ostatnim czasie, pozostaje on nadal ulubioną marką odzieży i obuwia zarówno dla nastolatków płci męskiej, jak i żeńskiej. Inne marki modowe i kosmetyczne zmieniały się w tym czasie.
Converse utrzymał miejsce dla drugiej najbardziej ulubionej marki za Nike, ale zmniejszył udział w rynku o 1 punkt procentowy. Adidas utrzymał się na miejscu nr 3, a New Balance zyskał 2 punkty procentowe udziału w rynku, stając się czwartą ulubioną marką. Wyprzedził Vansa, który stracił udział i spadł na miejsce nr 5. Crocs i należący do Crocsa Hey Dude zajmują odpowiednio 6 i 7 miejsce.
Jak się okazuje, nastolatki robią częściej zakupy w sklepach takich jak: Marshalls i Rack, a także w Internecie.
Kupują za to mniej w sklepach specjalistycznych i dyskontach.
Wśród preferowanych stron zakupów online dominuje Amazon.
Kiedy nastolatki zostały zapytane, jakie są najważniejsze trendy w modzie w szkole, „legginsy / Lululemon” zajęły pierwsze miejsce dla kobiet, podobnie jak w przypadku co najmniej czterech ostatnich badań. Za nim uplasowały się crop topy i dżinsy odpowiednio nr 2 i nr 3.
Zapytani o najważniejsze trendy, nastoletni chłopcy wskazali „Nike/Jordans” jako nr 1, tak jak w co najmniej czterech ostatnich badaniach. Odzież sportowa była druga, a „workowate / obwisłe spodnie” były trzecie dla męskich trendów w modzie. Bluzy z kapturem spadły na piąte miejsce z drugiego na wiosnę, a krótkie spodenki pojawiły się na miejscu 9 jako główny trend dla mężczyzn w szkole.