Polski handel szykuje ekspansję zagraniczną

Jeszcze w tym roku 75 proc. polskich przedsiębiorstw handlowych planuje wejść na zagraniczne rynki poprzez sprzedaż online, a ponad połowa zamierza otworzyć sklepy stacjonarne - wynika z raportu Adyen Retail Report 2024.

75 proc. polskich przedsiębiorstw handlowych jeszcze w tym roku będzie starało się zwiększyć swoje przychody poprzez sprzedaż online na rynkach zagranicznych. Plany związane z otwarciem sklepów stacjonarnych deklaruje 51 proc. To duży wzrost w stosunku do wyników zeszłorocznych, kiedy podobne ambicje miało ogółem tylko 45 proc. przedsiębiorstw, a o placówkach stacjonarnych myślało 29 proc. – wynika z danych przedstawionych w raporcie Adyen Retail Report 2024.

Najpopularniejszymi krajami, w których polskie firmy handlowe planują prowadzić swoją działalność, są Niemcy (38 proc.), Wielka Brytania (29 proc.) i Stany Zjednoczone (26 proc.). Jak podkreślają eksperci z firmy Adyen, jednym z kluczowych wyzwań dla przedsiębiorców jest dostosowanie się do wymogów danego rynku i oczekiwań nowych odbiorców. 84 proc. badanych firm stwierdziło, że akceptacja lokalnych preferencji płatniczych w kraju, w którym rozwijają usługi, pomogłaby im zbudować markę oraz zaufanie wśród lokalnych konsumentów.

"Świat nie jest homogeniczny, potrzeby klientów są bardzo zróżnicowane. Praktyki dotyczące finalizacji transakcji sprawdzające się w jednym kraju niekoniecznie muszą być tym, z czego zadowoleni będą zagraniczni kupujący" – zaznaczył Jakub Czerwiński z Adyen.

Zgodnie z badaniem 55 proc. konsumentów na całym świecie, jeśli nie może zapłacić za produkt lub usługę online lub w sklepie tak, jak chce, zwykle porzuca koszyk (w Polsce aż 62 proc.). Według specjalistów z firmy Adyen, to wyraźny sygnał dla firm, w szczególności tych, które planują podbój zagranicznych rynków, aby zapewniły obecnym oraz przyszłym klientom kompleksowe i zgodne z przepisami rozwiązania.

Tymczasem, jak wynika z zawartych w raporcie informacji, ponad 54 proc. firm nie wie jeszcze, czy będzie mogła zaakceptować wszystkie lokalne preferencje płatnicze.

Efektywne rozwiązania płatnicze do ekspansji zagranicznej powinny oferować firmom możliwość dostarczania swoich produktów czy usług na szeroką skalę, wspierając transakcje w różnych krajach i walutach, bez konieczności posiadania lokalnych licencji bankowych czy integracji z dostawcami poszczególnych metod płatności. Oznacza to dużą wygodę dla klientów, którzy mogą płacić dokładnie tak, jak lubią, a także pewność, że jeśli zdecydujemy się dalej rozszerzyć działalność, będzie to proste

 – zauważył Jakub Czerwiński.

Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego br. W grupa badawczej znalazło się 38 000 konsumentów oraz 13 000 przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów na całym świecie, w tym w Polsce: 1 000 konsumentów oraz 500 przedsiębiorstw handlowych.

Adyen to platforma płatnicza posiadająca 27 biur na świecie. Zgodnie z informacją firmy w 2022 r. wartość przetworzonych przez nią transakcji płatniczych wyniosła 767,5 mld euro.

Źródło
Tagi

Skomentuj artykuł: