Usługi kurierskie w polskiej sieci spożywczej

Właściciele sklepów "abc" będą mogli uruchomić usługi kurierskie - poinformował w komunikacie prasowym Eurocash, który zapewnia wsparcie marketingowe i organizacyjne sieci.

Obsługa procesów wydawania i przyjmowania przesyłek od strony technicznej będzie możliwa dzięki Polskim ePłatnościom. Działania wdrożeniowe i wsparcie operacyjne w sklepach koordynuje Pointpack, integrator technologiczny usług kurierskich. Odpowiedzialny jest również za nawiązywanie i rozwijanie współpracy z firmami kurierskimi. Operatorem usługi będzie firma DHL Parcel.

Sieć sklepów "abc" jest największą siecią sklepów spożywczych w Polsce (ok. 8.600 placówek na terenie całego kraju), działających głównie w mniejszych miejscowościach, których właścicielami są niezależni polscy przedsiębiorcy.

"Zdecydowaliśmy się na udostępnienie usługi kurierskiej sieci sklepów abc, ponieważ takie rozwiązanie pozwoli naszym klientom – właścicielom sklepów – budować ich konkurencyjność na polskim rynku detalicznym. Możliwe, że część osób stwierdzi, że to odpowiedź na niedziele niehandlowe, jednak sklepy abc są prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców i w większości decydowali się oni na otwieranie swoich sklepów w niedziele. Wielokrotnie to podkreślaliśmy, że małe niezależne sklepy są beneficjentem wprowadzonych zmian legislacyjnych" - powiedział, cytowany w komunikacie, Jan Domański, rzecznik prasowy grupy Eurocash.

Jak poinformował, wdrożenie usług kurierskich da przedsiębiorcom nowe korzyści, w tym możliwość zwiększenia liczby klientów i sprzedaży.

"Po pierwsze, obserwujemy wzrost liczby punktów handlowych, które oferują usługi kurierskie. Aktualnie świadczą je zarówno inne sieci franczyzowe, punkty prasowe czy stacje benzynowe. To zasługa przede wszystkim dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Coraz więcej konsumentów jest zainteresowanych tą usługą i coraz częściej o jej wprowadzenie dopytywali również nasi klienci. Po drugie, dla sklepów małoformatowych to szansa na zwiększenie liczby klientów, uzyskanie dodatkowej marży, czy w praktyce po prostu większą sprzedaż. Co ciekawe, badania pokazują, że współczynnik współkupowania wynosi przy tego typu usłudze ok. 30 proc. Oznacza to, że 3 na 10 konsumentów nadając lub odbierając paczkę w punkcie handlowym, zrobi przy tej okazji zakupy. Wszystkie te czynniki wpłynęły na naszą decyzję o wdrożeniu usługi +Moja Paczka+ do sieci abc" - dodał Domański.

Poinformował, że celem grupy Eurocash jest wspieranie handlu niezależnego w Polsce i dostarczanie jego uczestnikom narzędzi i możliwości do konkurowania na tym rynku.

"Decyzja o tym, czy skorzystać z danego rozwiązania i poprawić konkurencyjność swojego sklepu poprzez zaoferowanie usług kurierskich lub pracę w niedzielę, zarówno wcześniej jak i teraz, jest wyłącznie po stronie właściciela sklepu" - powiedział.

Źródło

Skomentuj artykuł: