Oferta z Chin firmy Stecol Corporation z kwotą 828,8 mln zł została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na projekt i budowę 24-km odcinka Sokółka-Czarna Białostocka drogi S19 - podała dzisiaj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Ofertę tę wybrano spośród dwunastu, które wpłynęły do tego przetargu. Była najtańsza.
Najdroższą złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - ponad 1,1 mld zł - poinformował PAP rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
Firmy startujące w przetargu mogą składać odwołania, a jeśli ich nie będzie, będzie można podpisać umowę z wykonawcą.
GDDKiA podała w komunikacie, że Stecol Corporation realizowała wcześniej w Polsce drogę S14 od węzła Aleksandrów Łódzki do węzła Emilia.
- Obecnie realizuje fragment autostrady A2 Groszki - Siedlce Zachód, a w czerwcu bieżącego roku podpisała umowę na realizację fragmentu drogi ekspresowej S12 w woj. Lubelskim Dorohucza – Chełm - czytamy w komunikacie.
W ramach odcinka Sokółka-Czarna Białostocka powstanie 24,1 km drogi ekspresowej jako przedłużenie już budowanego odcinka Kuźnica-Sokółka.
- Umożliwi, poprzez obwodnice, wyprowadzenie ruchu drogowego z miejscowości: Sokółka, Geniusze, Straż i Czarna Białostocka. Jednocześnie, miejscowości te zostaną podłączone do drogi S19 poprzez planowane do wykonania cztery węzły drogowe: Sokółka Zachód, Geniusze, Straż i Czarna Białostocka - poinformowała GDDKiA.
Droga będzie miała po dwa pasy jezdni w każdą stronę i pas awaryjny. Droga ma mieć nośność nawierzchni do 11,5 tony na oś. Powstaną 22 obiekty mostowe z czego 9 będzie też przejściami dla dużych zwierząt, a 2 będą zbudowane nad liniami kolejowymi nr 6 i 57 i linią kolejki wąskotorowej.
GDDKiA przypomniała, że droga S19 w Podlaskiem będzie miała 177 km. Jej budowa jest podzielona na kilkanaście odcinków inwestycyjnych.
Trwa budowa czterech odcinków: blisko 16 km Kuźnica-Sokółka (10,6 km ekspresówki i 5,2 km drogi jednojezdniowej), 11 km odcinka Haćki – Bielsk Podlaski Zachód, 12 km odcinka Bielsk Podlaski Zachód – Boćki, oraz blisko 16 km odcinka Boćki-Malewice.
Trwają przetargi na dwa odcinki: 13 km odcinek Czarna Białostocka – Białystok Północ i blisko 9 km odcinek Białystok Północ – Dobrzyniewo.
Drogowcy czekają na zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) na trzy odcinki: Dobrzyniewo – Białystok Zachód (ok. 10,2 km), Deniski – Haćki (6,6 km) oraz Malewice – Chlebczyn (25,1 km).
GDDKiA ma nowe decyzje środowiskowe dla czterech odcinków: Białystok Zachód– Białystok Księżyno (16,6 km), Białystok Księżyno – Białystok Południe (8 km drogi ekspresowej i 13,8 km DK65) orazBiałystok Południe – Wojszki (11,2 km) i Wojszki – Deniski (ok. 3,9 km w tym most na Narwi z dojazdami).