Mój elektryk 2.0. Przedstawiono nową wersję programu dofinansowań

Do 40 tys. zł może wynieść dotacja do zakupu lub leasingu nowego samochodu elektrycznego w programie Mój elektryk 2.0, którego projekt Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedstawił w poniedziałek do konsultacji. Budżet to 1,6 mld zł.

Program wsparcia zakupu, leasingu i wynajmu długoterminowego nowych pojazdów zeroemisyjnych jest skierowany do osób fizycznych i przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą (JDG). We wszystkich przypadkach maksymalna cena nowego auta elektrycznego nie może przekraczać 225 tys. zł z VAT.

Osoby fizyczne będą mogły liczyć na 18 750 zł dotacji, która może zostać powiększona o 10 tys. zł za zezłomowanie samochodu spalinowego, którego ostateczny odbiorca wsparcia jest właścicielem co najmniej od 3 lat. Przy czym to zezłomowanie nie mogło nastąpić wcześniej niż 1 lutego 2020 r. Jeśli roczny dochód odbiorcy wsparcia nie przekracza 120 tys. zł rocznie, będzie mógł liczyć dodatkowo na 11,250 tys. zł. Wszystkie te składniki dają razem maksymalną kwotę dofinansowania w wysokości 40 tys. zł.

W przypadku leasingu lub wynajmu długoterminowego przez osobę fizyczną podstawowa która wsparcia ma wynieść 30 tys. zł, a dodatkowo 5 tys. zł za zezłomowanie i kolejne 5 tys. roczny dochód poniżej 120 tys. zł.

Dla zakupu, leasingu lub wynajmu długoterminowego przez prowadzącego JDG maksymalna kwota dotacji to 30 tys. zł plus dodatkowe 10 tys. za zezłomowanie.

Jak podkreślił NFOŚiGW, nowe dofinansowanie z KPO jest istotnie wyższe od wsparcia w dotychczasowym programie Mój elektryk, które na poziomie podstawowym wynosi 18,75 tys. zł i 27 tys. zł dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny lub przy deklaracji zwiększonego przebiegu.

Fundusz przypomniał, że zgodnie z Decyzją wykonawczą Rady UE, ogłoszenie programu ma nastąpić do końca 2024 r., do II kwartału 2025 r. ma nastąpić wypłata 25 proc. puli wsparcia, a kolejne 75 proc. ma zostać wypłacone do II kwartału 2026 r.

Źródło

Skomentuj artykuł: