Netflix mocniej przykuje cię do ekranu. Teraz stawia na gry

Netflix wygrywa, gdy widzowie oglądają jego programy. W myśl tej zasady firma ma nadzieję, że zrobi to z grami wideo, ponieważ stara się włączać je do oferty. Gigant streamingowy zamierza co miesiąc debiutować nową grą.

Współdyrektor generalny Gregory Peters powiedział w zeszłym tygodniu, że Netflix chce „nadal zwiększać” zaangażowanie w swoje gry „do miejsca, w którym będzie miało to istotny wpływ na biznes” w nadchodzących latach.

Gigant streamingowy szczegółowo opisał niektóre ze swoich wysiłków mających na celu zwiększenie działalności w zakresie gier wideo, publikując wyniki za drugi kwartał, w tym nową serię premier interaktywnych gier fabularnych „Netflix Stories” oraz publikację gry wieloosobowej inspirowanej „Squid Games”. Firma zaczęła zapuszczać się w rynek z grami mobilnymi około trzy lata temu.

Netflix poinformował, że co miesiąc zamierza debiutować nową grą. Ten wzorzec wydawniczy rozpoczyna się w tym miesiącu, z grami inspirowanymi popularnym serialem „Emily w Paryżu”.

Gigant streamingowy zapewnił, że „jeszcze w tym roku wypuści grę wieloosobową opartą na uniwersum Squid Games, w czasie premiery drugiego sezonu naszego największego serialu telewizyjnego w historii”. Jego użytkownicy będą mogli „rywalizować z innymi graczami w grach z przebojowej serii”.

W tej chwili Netflix tworzy ponad 80 gier w ramach agresywniejszego podejścia do tego rynku. Oczekuje się, że dołączą one do ponad 100 już wprowadzonych przez Netflix i dostępnych w ramach subskrypcji usług przesyłania strumieniowego.

Szacuje się, że rynek gier ma łączną wartość 150 miliardów dolarów i stanowi „niedocenianą średnioterminową okazję” dla Netflixa.
W kolejnym posunięciu mającym na celu wzmocnienie wysiłków odnośnie rynku gier, Netflix ogłosił we wtorek, że były wiceprezes wykonawczy Epic Games ds. rozwoju gier, Alain Tascan, zostanie nowym prezesem ds. gier.

Netflix oznajmił również, że w dłuższej perspektywie chce przenieść swoje gry na telewizory i komputery, a nie tylko na urządzenia mobilne, do czego gigant streamingowy dążył w ostatnich miesiącach poprzez testy na kilku rynkach.

W ciągu ostatniego roku akcje firmy wzrosły o 50%, pomagając osiągnąć kapitalizację rynkową w wysokości 275,85 mld USD.
 

Źródło

Skomentuj artykuł: