Tradycja jarmarków bożonarodzeniowych w Polsce jest stosunkowo młoda. Ale ich popularność w międzynarodowych rankingach mocno rośnie – pisze portal niemieckiej rozgłośni MDR.
Rozgłośnia Mitteldeutsche Rundfunk (MDR), relacjonując rosnącą popularność polskich jarmarków bożonarodzeniowych, sięgnęła po informacje zawarte w rankingach znanych mediów i portali, takich jak amerykańska stacja telewizyjna CNN, portal Tripadvisor, dziennik „The Times” czy „Christmas Tree World”. Jak podkreśla MDR, szczególnie jarmarki w Polsce, zwłaszcza te w Krakowie i Wrocławiu, często otrzymują wyższe oceny niż ich niemieckie odpowiedniki, stając się nieodzownym punktem na mapie zimowych podróży po Europie.
Warto zauważyć, że jarmarki bożonarodzeniowe w Polsce nie mają tak długiej tradycji jak te w Niemczech. Przez wiele lat Polacy mieli okazję doświadczać ich głównie podczas wyjazdów do Niemiec czy Czech. Jednak, jak zaznacza MDR, polskie jarmarki stopniowo zyskują własną tożsamość i reputację, przewyższając inspirujące je niemieckie wzorce. „Ale w międzyczasie uczeń najwyraźniej przerósł mistrza” – komentuje rozgłośnia.
Co zatem sprawia, że polskie jarmarki bożonarodzeniowe zdobyły taką popularność, również wśród turystów spoza kraju? MDR wskazuje m.in. na malowniczą scenerię, wysoką jakość oraz różnorodność oferowanych produktów, atrakcyjne ceny, a także na obecność wystawców z innych państw, takich jak Litwa, Węgry czy Słowacja. Ich towary dodają jarmarkom pewnego egzotycznego charakteru, zwłaszcza dla gości z Europy Zachodniej.
Autor artykułu zwraca uwagę na kolejny atut polskich jarmarków: poczucie bezpieczeństwa. „W końcu Polska jest krajem, który nie doświadczył jeszcze ataków terrorystycznych” – podkreśla MDR.