Początkowo łączenie popularnego na świecie piwa Corona z koronawirusem było zdecydowanie domeną memów i internetowych dowcipów, jednak teraz okazuje się, że producent trunku ma nie lada kłopoty. Ogłoszono bowiem idącą w setki milionów dolarów stratę firmy związaną ze spadkiem sprzedaży.
Od kilku tygodni całkiem przypadkowy związek nazw koronawirusa z popularnym na świecie meksykańskim piwem Corona był obiektem różnego rodzaju memów i dowcipów internetowych. Można byłoby się domyślić, że tak też pozostanie, bo co łączyć może tworzone od lat 20. przez meksykańskich browarników piwo z szerzącym się i budzącym grozę wirusem?
Okazuje się jednak, że siła skojarzenia była zbyt mocna.
Jak podaje portal o2.pl, producent Corony ogłosił wynikającą ze spadku sprzedaży stratę w wysokości ok. 170 mln USD. Co więcej, money.pl zauważa również duże spadki giełdowe firmy Constellation Brands, odpowiedzialnej za produkcję piwa na eksport. W ciągu ostatniego tygodnia straciła ona na nowojorskim parkiecie 8 proc., a spory zjazd w dół odnotowano również w indeksie pozytywnych skojarzeń z marką.
Producenci starają się robić dobrą minę do nie najlepszej gry.
Nasi konsumenci w zasadzie rozumieją, że nie ma żadnego powiązania pomiędzy wirusem a naszą firmą
Badania opinii publicznej w USA mogą jednak nie do końca uspokajać producentów Corony. Jak wynika z przytoczonego przez usatoday.com sondażu przeprowadzonego przez nowojorską agencję 5W Public Relations, blisko 40 proc. pijących piwo Amerykanów nie kupiłoby obecnie pod żadnych pozorem Corony, a 16 proc. wyraża pewne zdezorientowanie dotyczące związków koronawirusa z meksykańskim piwem.
To katastrofa dla marki Corona. Jaka marka chce być wiązana z wirusem zabijającym ludzi na całym świecie?
W sieci wzrosła również w ostatnim czasie liczba wyszukań hasła „Corona beer virus”. Jak wynika z Google Trends, takich informacji szukają przede wszystkim mieszkańcy Chin, Singapuru, Cypru, Australii, Kambodży, USA czy Kanady.
Jak wynika z danych Brand Finance, Corona Extra to jedna z najbardziej dochodowych marek piwa na świecie, plasująca się w tym rankingu na 6. miejscu. Jej wartość szacowana jest na 4 mld USD.