Spółka Chemet S.A., przy wsparciu Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK), przejęła aktywa należące do francuskiej firmy Altifort GLI SAS.
Dzięki akwizycji polska firma stanie się wiodącym producentem zbiorników LPG na terenie Unii Europejskiej. Chemet produkuje m.in. zbiorniki na LPG stosowane w instalacjach grzewczych, na stacjach paliw jako zbiorniki na autogaz. Firma intensywnie się rozwija i zwiększa swoją obecność na rynkach zagranicznych. Uzyskany w BGK kredyt w wysokości 6 mln euro pozwolił Chemetowi, poprzez nowo powołaną spółkę zależną Chemet GLI SAS, odkupić od syndyka aktywa produkcyjne i serwisowe swojego francuskiego konkurenta. Spółka szacuje, że w tym roku jej przychody wyniosą 140 mln euro.
„Po przejęciu nasza grupa skupia 4 zakłady produkcyjne, sieć centrów serwisowych LPG Chemet GLI Service na terenie całej Francji, sieć autoryzowanych magazynów Chemet S.A. w Polsce oraz sieć autoryzowanych dystrybutorów na terenie Europy, Azji i Afryki. Jesteśmy wiodącym dostawcą pełnej gamy produktów i usług dla rynku LPG oraz pozostałych gazów skroplonych na terenie Unii Europejskiej”
To druga akwizycja z udziałem BGK we Francji, która jest jednym z najbardziej popularnych kierunków ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorców. Z ostatnich danych wynika, że nad Sekwaną obecnych jest kilkadziesiąt polskich firm, które zainwestowały w sumie ponad 2,1 mld zł. Dla porównania inwestycje francuskie w Polsce to aż 18 mld euro. Jednak jak wynika z raportu CRIDO Legal, Francja jest jednym z bardziej popularnych wśród polskich firm kierunków, jeśli chodzi o przejęcia. W latach 2015–2019 polskie firmy dokonały 7 przejęć we Francji.
Wzmacniamy pozycję Polski i polskich firm za granicą. Jesteśmy z polskimi przedsiębiorcami w 69 krajach na 6 kontynentach i pomagamy im rozwijać biznes. Nasze wsparcie jest bardzo istotne, gdyż niemal co trzecia polska firma planuje swój rozwój poprzez akwizycję. Zauważamy coraz większe zainteresowanie polskich przedsiębiorców inwestycjami kapitałowymi poza granicami Polski, tak w formie przejęć istniejących podmiotów, jak i inwestycji typu „greenfield”. Przed polskimi przedsiębiorcami jest jeszcze dużo do osiągnięcia, biorąc pod uwagę mocne strony polskiego biznesu, takie jak umiejętność szybkiej adaptacji i znalezienia najlepszego sposobu na wejście na dany rynek. Obecnie otwiera się wiele możliwości związanych z brakiem sukcesji w firmach rodzinnych w Europie Zachodniej