Będą dodatkowe 2 pasy na A4 Katowice-Kraków

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził Programy inwestycji umożliwiające rozpoczęcie prac przygotowawczych do rozbudowy odcinka autostrady A4 pomiędzy Krakowem a Katowicami.

Inwestycja będzie polegała na dobudowie 3 i 4 pasa na odcinkach węzeł Murckowska – węzeł Byczyna oraz węzeł Byczyna – węzeł Balice I o łącznej długości 60 km.

Rozpoczynamy proces, który doprowadzi nas do rozbudowy autostrady A4 między Krakowem a Katowicami. W 2027 r. wygaśnie koncesja na tę drogę i chcemy być na ten moment dobrze przygotowani. Dzisiejsza decyzja oznacza, że za kilka lat będziemy mogli przystąpić do prac w terenie

powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Rozbudowa A4

Autostrada A4 na odcinku pomiędzy Krakowem a Katowicami jest zarządzana od 1997 r. na podstawie umowy koncesyjnej przez firmę Stalexport Autostrada Małopolska. Okres obowiązywania umowy koncesyjnej kończy się w 2027 r. Po tym okresie Skarb Państwa przejmie ten odcinek autostrady. W związku z przewidywanym wzrostem natężenia ruchu (nawet do 70 tys. poj./dobę w krótkim czasie) konieczne jest zwiększenie funkcjonalności i przepustowości tego fragmentu A4.

Rozbudowa A4 na odcinku Kraków – Katowice jest zaplanowana do realizacji z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych w ramach zadania „Rozbudowa autostrady A4 na odc. Wrocław – Tarnów”. Prace przygotowawcze do rozbudowy odcinka o długości 25,2 km zaplanowano na lata 2024-2028. Inwestycja obejmie dobudowę 3 lub 4 pasa autostrady, przebudowę lub rozbudowę 4 węzłów drogowych: Mysłowice, Brzęczkowice, Jeleń, Byczyna, a także przebudowę 36 obiektów inżynierskich i budowę 8 nowych. W ramach inwestycji planowana jest budowa MOP Giszowiec/Janów.

Skomentuj artykuł: