Tesla utrzymała w 2024 r. pozycję najpopularniejszej na polskim rynku marki oferującej samochody elektryczne - poinformował IBRM Samar.
W 2024 roku Tesla sprzedała najwięcej na polskim rynku samochodów w pełni elektrycznych BEV (battery electric vehicle), osiągając udział 22,54 proc. w tym segmencie - wynika z danych IBRM Samar. Ogółem w ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano 392 nowe pojazdy tej marki. Tesla odnotowała spadek sprzedaży o 8,62 proc. w porównaniu do 2023 r., w którym osiągnęła wynik 429 rejestracji.
Na drugim miejscu w ub.r. uplasował się Mercedes z wynikiem 278 zarejestrowanych nowych pojazdów elektrycznych (blisko 16 proc. udziałów). Koncern ze Stuttgartu osiągnął 23 proc. wzrost r/r. Kolejne miejsca zajęły BMW i Renault z wynikami, odpowiednio 166 i 160 rejestracji. O ile jednak bawarska marka odnotowała spadek o 7,26 proc., to francuski producent osiągnął skokowy wzrost - o ponad 171 proc.
W rankingu najbardziej popularnych w Polsce modeli samochodów elektrycznych pierwsze miejsce zajęła Tesla Model Y z 244 rejestracjami w 2024 r. Drugą pozycję zajęło elektryczne Renault Megane ze 150 zarejestrowanymi pojazdami, na trzecim uplasowała się Tesla Model 3 ze 145 rejestracjami, a na czwartym Dacia Spring - z 99 zarejestrowanymi pojazdami. Z kolei najbardziej popularny elektryczny model Mercedesa EQA zajął piątą pozycję osiągając 95 rejestracji.
Ogółem w ub.r. zarejestrowano 1739 osobowych samochodów w pełni elektrycznych - podał IBRM Samar.