Facebook zmienia nazwę na Meta

W ramach dużego rebrandingu, planowanego od dłuższego czasu, Facebook zmienił swoją nazwę na Meta. Firma stwierdziła, że nowa nazwa lepiej „określa” to, co aktualnie robi, ponieważ rozszerza swój zasięg poza media społecznościowe na takie obszary, jak Wirtualna Rzeczywistość (VR). 

Zmiana nie dotyczy jednak poszczególnych platform, takich jak Facebook, Instagram i Whatsapp, a jedynie firmy macierzystej, która jest ich właścicielem. 

Zdaniem ekspertów akcja jest następstwem serii negatywnych doniesień na temat Facebooka, opartych na dokumentach ujawnionych przez byłą pracownicę. Frances Haugen oskarżyła firmę o przedkładanie „zysków nad bezpieczeństwo”. 

Jak przypominają media, w 2015 roku Google zrestrukturyzowało się, nazywając swoją macierzystą firmę Alphabet, jednak nazwa nie przyjęła się. 

„Nasza firma to teraz Meta”

ogłosił szef Facebooka, Mark Zuckerberg, po ujawnieniu planów zbudowania „metawersum” – internetowego świata, w którym ludzie mogą grać, pracować i komunikować się w środowisku wirtualnym, często korzystając z zestawów VR. 

Dodał, że istniejąca marka nie może „prawdopodobnie reprezentować wszystkiego, co robimy dzisiaj, nie mówiąc już o przyszłości” i musi się zmienić. 

„Mam nadzieję, że z biegiem czasu będziemy postrzegani jako firma metaverse i chcę zakotwiczyć naszą pracę i naszą tożsamość na tym, do czego zmierzamy”

oświadczył Zuckerberg podczas wirtualnej konferencji. 

„Obecnie patrzymy na naszą działalność i odbieramy ją jako dwa różne segmenty, jeden dla naszej rodziny aplikacji, a drugi dla naszej pracy nad przyszłymi platformami. W ramach tego nadszedł czas, abyśmy przyjęli nową markę firmy, która obejmuje wszystko, co robimy, aby odzwierciedlić to, kim jesteśmy i co mamy nadzieję zbudować. Z dumą ogłaszam, że od dzisiaj nasza firma nazywa się Meta”

powiedział Zuckerberg.

Dla wielu osób metaverse wygląda jak wersja VR, ale niektórzy uważają, że może to być przyszłość internetu. Zamiast być przy komputerze, ludzie w metaverse mogą używać zestawu słuchawkowego, aby wejść do wirtualnego świata łączącego wszelkiego rodzaju środowiska cyfrowe. Twórcy mają nadzieję, że wirtualny świat można wykorzystać praktycznie do wszystkiego, od pracy, zabawy i koncertów po spotkania towarzyskie z przyjaciółmi i rodziną. 

Źródło

Skomentuj artykuł: