LOTOS wspiera placówki medyczne i służby walczące z COVID-19

fot. www.lotos.pl / www.lotos.pl / www.lotos.pl

Koncern z Gdańska aktywnie angażuje się w walkę z pandemią. Pomoc kierowana jest przede wszystkim do szpitali, ale firma wspiera też służby mundurowe. Odpowiednie środki bezpieczeństwa wdrożono zarówno w przedsiębiorstwie, jak i na wszystkich stacjach paliw LOTOS.

W LOTOSIE od samego początku wprowadzamy wszystkie niezbędne środki ostrożności, aby nasza firma mogła bezpiecznie funkcjonować w tym trudnym czasie. Z naszymi działaniami wychodzimy szerzej. W zasadzie codziennie pojawiają się nowe inicjatywy. Wspieramy placówki medyczne, służby mundurowe. To, co robimy w takiej sytuacji, jest dla nas czymś naturalnym i na pewno będziemy kontynuowali nasze działania

mówi Paweł Jan Majewski, prezes zarządu Grupy LOTOS.

Ciąży na nas również inna odpowiedzialność. Ciągłość pracy rafinerii, a także instalacji służących do ekspedycji produktów, jest ogromnie ważna z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego kraju. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników nasz zakład pracuje stabilnie, a wszystkie nasze stacje funkcjonują bez zakłóceń. Chciałbym podziękować za to wszystkim pracownikom LOTOSU

dodaje.

7 mln zł dla szpitali

Taką kwotę przeznaczył dotychczas LOTOS na wsparcie służby zdrowia w kraju. Podejmowane akcje są współkoordynowane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych kierowane przez premiera Jacka Sasina. Wszystkie 19 zakaźnych szpitali jednoimiennych w całej Polsce otrzymało 400 specjalnych kart paliwowych na łączną kwotę 2 mln zł. Dzięki nim karetki i inne pojazdy należące do tych placówek mogą darmowo zatankować paliwo na każdej stacji LOTOSU w Polsce.

Pozostałe 5 mln zł trafiło do 4 wybranych placówek medycznych w woj. pomorskim i zachodnio-pomorskim: Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni, Szpitala Wojewódzkiego im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie, 7. Szpitala Marynarki Wojennej z Przychodnią SPZOZ w Gdańsku oraz Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Szczecinie.

Dzięki tak wielkiej pomocy udało nam się już zakupić m.in. ambulans, 48 łóżek z szafkami, materace przeciwodleżynowe, uzdatniacz wody dla pacjentów zakaźnych oraz urządzenie do czyszczenia i dezynfekcji powietrza z użyciem plazmy

ymienia Natalia Andruczyk, rzecznik prasowy Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Szczecinie.

Pomoc LOTOSU to nieocenione wsparcie dla naszego zespołu, który z determinacją i oddaniem walczy o zdrowie wszystkich pacjentów. Dziękujemy za ten gest solidarności w trudnym czasie pandemii

dodała.

Koncern stara się również w miarę możliwości pomagać doraźnie innym podmiotom. Udało się już wesprzeć m.in. przychodnię w Gdańsku-Brzeźnie. Trafiło tam 30 zestawów składających się z masek ochronnych, gogli i kombinezonów. 1500 litrów płynu do dezynfekcji przekazano z kolei Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie, która z 43 punktami stacjonowania obejmuje swoim zasięgiem całe województwo zachodniopomorskie. Środki ochrony indywidualnej oraz płyn do dezynfekcji powierzchni przesłano też do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Częstochowie.

Wsparcie służb mundurowych

Ze względu na przywrócenie granic, praca służb odpowiedzialnych za ich obronę jest obecnie kluczowa w działaniach przeciwko rozprzestrzenianiu się wirusa. Na wybranych stacjach LOTOSU umundurowani i poruszający się w oznakowanych pojazdach pracownicy Straży Granicznej, Wojska Polskiego, Pogotowia Ratunkowego, Straży Pożarnej, Policji, Straży Miejskiej czy Służb Celno-Skarbowych otrzymują kawę, herbatę, gorącą czekoladę albo napój energetyczny Dynamic.

To nie koniec działań LOTOSU – na wybranych stacjach paliw żołnierze 7. Pomorskiej Brygady Wojsk Obrony Terytorialnej mogą uzupełnić paliwo nie ponosząc żadnych kosztów. Pozwala to na sprawne funkcjonowanie tej formacji w obliczu intensywnych działań podczas pandemii.

Bezpieczna i stabilna praca

Jednocześnie Grupa LOTOS wprowadziła szereg działań mających chronić pracowników koncernu. Jako pracodawca, w zależności od charakteru wykonywanych obowiązków, umożliwia swoim pracownikom pracę zdalną. Wszystkie szkolenia i wyjazdy służbowe zostały odwołane. Spotkania z partnerami biznesowymi oraz klientami odbywają się za pośrednictwem narzędzi elektronicznych. Aby zabezpieczyć osoby obsługujące instalacje produkcyjne, wprowadzono ograniczenie dostępu do niektórych budynków. Górnicy morscy, pracujący na bałtyckich platformach wiertniczych należących do spółki LOTOS Petrobaltic, transportowani do swojego miejsca pracy śmigłowcem otrzymują środki odkażające do rąk, maseczki oraz ulotki informacyjne. Na platformie całodobowo jest dostępny lekarz, gabinet lekarski oraz część szpitalna.

Powołany w firmie sztab kryzysowy na bieżąco śledzi sytuację i optymalizuje pracę rafinerii. Zakład Grupy LOTOS w Gdańsku pracuje stabilnie. Produkty bez zakłóceń są dostarczane na wszystkie ponad 500 stacji paliw koncernu. Również tam bardzo ważne jest teraz zapewnienie bezpieczeństwa zarówno klientom, jak i pracownikom. Do kontaktu z klientami służy okienko w witrynie budynku. W obiektach bez takiego rozwiązania sprzedaż odbywa się przy ograniczonej liczbie osób przebywających na terenie sklepu. Klientom zalecane jest zachowanie bezpiecznych odstępów i płatność bezgotówkowa. Wszystkie stacje LOTOS zostały wyposażone w dodatkowe środki czystości. Newralgiczne miejsca na stacjach są regularnie dezynfekowane. Wszystkie produkty gastronomiczne sprzedawane są tylko na wynos.

Źródło