Meta uruchamia rywala Twittera

Właściciel Facebooka, firma Meta, wprowadza na rynek nową aplikację, która ma stanowić konkurencję dla Twittera i będzie dostępna już od czwartku. Aplikacja, nazwana Threads, zostanie zintegrowana z Instagramem i obecnie jest dostępna w przedsprzedaży w Apple App Store.

Zrzuty ekranu prezentują interfejs użytkownika, który przypomina wyglądem Twittera. Meta opisuje Threads jako „aplikację do konwersacji tekstowych”.

To posunięcie jest kolejnym przejawem rywalizacji między założycielem Meta, Markiem Zuckerbergiem, a właścicielem Twittera, Elonem Muskem. W zeszłym miesiącu obaj panowie zgodzili się na fizyczną walkę w specjalnej klatce, chociaż nie jest jasne, jak poważnie obaj mężczyźni podchodzą do tego rodzaju wspólzawodnictwa.

„Warto docenić, że strona prowadzona jest w rozsądny sposób” -  odpowiedział Musk na tweet dotyczący nowej aplikacji Threads.

Tymczasem Twitter poinformował, że popularny pulpit użytkownika, TweetDeck, przejdzie na paywall za 30 dni. Posunięcie to jest najnowszym posunięciem Muska, który próbuje w ten sposób zachęcić użytkowników do zarejestrowania się w usłudze subskrypcji Twittera, Twitter Blue. 

W sobotę miliarder ograniczył także liczbę tweetów, które użytkownicy mogą zobaczyć, tłumacząc to jako ekstremalne „skrobanie danych”.

Z kolei z aplikacji Meta Threads wynika, że usługa będzie bezpłatna, ani nie będzie żadnych ograniczeń co do liczby postów, które użytkownik może zobaczyć. Opis w App Store mówi: „Threads to miejsce, gdzie społeczności spotykają się, aby dyskutować o różnych tematach, które są dla nich ważne dzisiaj i będą popularne jutro”.

Zdjęcia przedstawiają zrzuty ekranu z aplikacji, które wyglądają niemal identycznie jak na Twitterze.
Threads będzie również gromadzić dane na urządzeniu mobilnym, w tym dane dotyczące lokalizacji, zakupów i historii przeglądania. W ostatnich latach pojawiło się kilka aplikacji, które wykazują wyraźne podobieństwo do Twittera, takie jak Truth Social Donalda Trumpa i Mastodon. Eksperci rynku nowych technologii zauważają, że Mark Zuckerberg ma historię czerpania inspiracji z pomysłów innych firm i wprowadzania ich w życie. Meta's Reels jest szeroko postrzegany jako kopia TikToka, natomiast Stories przypomina interfejs Snapchata.

Meta ma zasoby, aby konkurować z Twitterem. Wątki mają być częścią platformy Instagram, więc będą również połączone z setkami milionów kont. Nie zaczyna więc od zera, jak musieli to zrobić inni potencjalni rywale.

Chociaż Musk był chwalony w niektórych kręgach za swoje zaangażowanie w wolność słowa, zraził sobie także niektórych użytkowników. Zuckerberg ma więc nadzieję, że uda mu się odciągnąć wystarczająco rozczarowanych użytkowników od Twittera, aby stworzyć prawdziwą alternatywę.

Źródło

Skomentuj artykuł: