Polacy w 2020 r. wydali na trunki 39,1 mld zł, ponad 1000 zł na głowę. To więcej niż rok wcześniej, głównie przez 10-proc. wzrost akcyzy - pisze dziś "Rzeczpospolita".
Według danych NielsenIQ, które publikuje „Rzeczpospolita”, wartość rynku wzrosła o 7 proc. "To m.in. efekt zwrotu klientów w stronę droższych trunków" - wskazuje gazeta.
Najszybciej urosła sprzedaż whisky – o 20 proc., do 3,2 mld zł.
Pijemy droższe trunki, ale ilościowo sprzedaż alkoholu powoli spada, m.in. za sprawą piwa
mówi Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzający NielsenIQ.
Na alkohol wydajemy więcej niż na leki i inne produkty w aptekach. Z akcyzy budżet zyskał do końca października ub.r. niemal 10,5 mld zł - wskazuje gazeta.
Źródło