Najbardziej niezawodne auta? Nowy raport TÜV potwierdza stereotypy

W tegorocznym raporcie TÜV przodują niemieckie samochody, przede wszystkim Mercedes, Porsche i Opel. Większość usterek występuje głównie w samochodach dwóch, zdecydowanie tańszych, marek.

Mercedes, Porsche i Opel zdominowały listę najlepszych aut w tegorocznym raporcie TÜV nt. niezawodności. Z ogólnie najniższym wskaźnikiem znacznych usterek w obecnym rankingu wszystkich pobił Mercedes GLC. Eksperci mieli poważne zastrzeżenia tylko do 1,7 proc. wszystkich testowanych pojazdów tych SUVów średniej klasy.  

Na drugim miejscu w rankingu ogólnym uplasowały się trzy modele: Mercedes B-Class, Porsche 911 oraz - po raz pierwszy w historii - Opel Insignia. We wszystkich trzech przypadkach odsetek usterek wyniósł 2,2 proc. W zestawieniu brano pod uwagę wyniki pierwszego przeglądu technicznego po dwóch do trzech latach eksploatacji pojazdu. 

We wszystkich pozostałych grupach wiekowych Porsche 911 odniosło ogólne zwycięstwo - nawet wśród modeli w wieku od 10 do 11 lat tylko 9,6 proc. tych pojazdów nie przeszło gładko przez przegląd. 

Oprócz ogólnego zwycięzcy i pierwszego miejsca w poszczególnych grupach wiekowych, zrzeszenie niemieckich oddziałów TÜV (VdTÜV) wybiera również najlepszych w poszczególnych segmentach rynku samochodowego.

W kategorii najmniejszych samochodów pierwsze miejsce zajął Opel Adam ze wskaźnikiem defektów 3,7 proc., a w kategorii małych samochodów Audi A1 (3,3 proc.). Hyundai i30 (2,5 proc.) wygrał klasę kompaktów. W pozostałych trzech segmentach wygrali najlepsi z ogólnej listy: Mercedes GLC dla SUV, B-Class dla vanów i Opel Insignia w klasie średniej.

Najgorzej prezentowały się w czasie przeglądów zwłaszcza modele z niższego segmentu cenowego: negatywnie wypadł Fiat Panda z 7,9 proc. defektów w kategorii najmniejszych aut, a w małych modelach był to jego brat Punto (10,5 proc.). W segmencie samochodów kompaktowych najwięcej zastrzeżeń kontrolerzy mieli do Dacii Logan (10,4 proc.), Dacii Duster (11,1 proc.) w kategorii SUV i Dacii Lodgy (10,9 proc.) w segmencie vanów. W klasie średniej najgorzej wypadł Ford Mondeo (9,1 proc.). 

Niemieckie TÜVy dokonały analizy 8,8 mln przeglądów technicznych przeprowadzonych od lipca 2019 do czerwca 2020.
 

Źródło

Skomentuj artykuł: