Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen spotkał się z przedstawicielami rządu i biznesu na Ukrainie. Wizyta, obok zacieśnienia relacji, miała na celu rozpoznanie potencjalnych możliwości rozwoju działalności PKN Orlen zgodnie ze strategią Koncernu do 2030 r.
Relacje gospodarcze między Polską i Ukrainą już są dobre i nie wykluczamy zacieśnienia współpracy w obecnych lub nowych obszarach biznesowych
Zaznaczył, że skuteczna realizacja strategii Orlen 2030 wymaga od precyzyjnego wdrażania założonych celów i przyspieszenia w inwestycjach.
Jesteśmy liderem transformacji energetycznej, dlatego mocny akcent stawiamy na rozwój odnawialnych źródeł energii czy zwiększenie dostępności paliw alternatywnych. Ukraiński rynek ma duży potencjał z punktu widzenia dalszego rozwoju naszego biznesu. Relacje gospodarcze między Polską i Ukrainą już są dobre i nie wykluczamy zacieśnienia współpracy w obecnych lub nowych obszarach biznesowych. Po udanych spotkaniach na Ukrainie zakładam, że uda się to osiągnąć z korzyścią dla obu stron
Grupa Orlen, sprzedając ok. 1 mln ton paliw produktów naftowych i rafineryjnych na Ukrainę jest jednym z ważniejszych dostawców benzyny i oleju napędowego do tego kraju
Jak wspomniano w informacji, Grupa Orlen posiada prawie 15 proc. udział w rynku paliw drogowych, ok. 20 proc. udział w rynku paliwa lotniczego oraz rosnący udział w rynku asfaltów.
Szczególnie Orlen Lietuva posiada wieloletnie relacje i kontrakty ze wszystkimi kluczowymi klientami działającymi na rynku ukraińskim
Podkreślił przy tym, że „ważnym elementem strategii Grupy Orlen jest budowanie wizerunku stabilnego dostawcy, niezależnego od sytuacji geopolitycznej w regionie, który dotrzymuje zobowiązań nawet w tak trudnym otoczeniu makroekonomicznym”.
Dzięki temu PKN Orlen utrzymuje bardzo dobry wizerunek nowoczesnej, solidnej i stabilnej firmy europejskiej
Przyznał zarazem, że „największą przewagą konkurencyjną Orlen Lietuva jest stabilność i terminowość dostaw wysokojakościowego produktu oraz niezależność dostaw od sytuacji geopolitycznej”.