Według badania IBRiS, 90 proc. ankietowanych i 94 proc. aktywnych kierowców zna markę Orlen. Stacje należące do koncernu są także najbardziej lubianymi przez Polaków - podał PKN Orlen, którego segment detaliczny generuje zysk operacyjny na poziomie 3 mld zł rocznie.
Orlen to niekwestionowany lider wśród sieci stacji paliw w Polsce – wynika z najnowszego badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS. To jednocześnie najbardziej rozpoznawalna marka, którą Polacy obdarzają największym zaufaniem i sympatią
Koncern podał, że "według badania IBRiS, 90 proc. ankietowanych i aż 94 proc. aktywnych kierowców zna markę Orlen". "Stacje należące do koncernu są także najbardziej lubianymi przez Polaków. Zadeklarowała tak ponad połowa badanych" - przekazał PKN Orlen.
W informacji podkreślono, że zaufanie do marki Orlen kształtuje się na poziomie 60 proc.
Tym samym Orlen nadal pozostaje najbardziej zaufaną siecią stacji w Polsce, która była najczęściej wybieraną w ciągu trzech ostatnich miesięcy zarówno przez osoby tankujące paliwo - 57 proc. respondentów, jak i osoby korzystające z oferty pozapaliwowej - 40 proc. respondentów
Wskazano przy tym, iż są to wyniki ponad dwa razy wyższe niż dwóch kolejnych marek łącznie.
Segment detaliczny jest ważnym filarem działalności PKN Orlen, który generuje zysk operacyjny na poziomie 3 mld zł rocznie. Zgodnie ze strategią chcemy dalej dynamicznie rozwijać ten obszar, inwestując w niego do 2030 r. ok. 11 mld zł. Przełoży się to na wzrost zysku EBITDA tego segmentu do ok. 5 mld zł rocznie
Obajtek zwrócił uwagę, iż odpowiadając na rynkowe trendy, koncern konsekwentnie unowocześnia swoje obiekty, wprowadza nowe usługi pozapaliwowe oraz dba, aby jakość produktów i obsługi spełniała oczekiwania klientów.
Jesteśmy zdecydowanym liderem w tym obszarze. Wyniki badania IBRiS to potwierdzają
Koncern podkreślił, że "Polacy świadomie wybierają stacje paliw Orlen" - 47 proc. ankietowanych i 50 proc. aktywnych kierowców w najbliższej okolicy chciałoby mieć stację PKN Orlen. "Badani wskazali na wysoką jakość obsługi – 89 proc., wysoką jakość oferowanego paliwa – 86 proc. oraz szeroki wybór oferty pozapaliwowej – 83 proc. Odsetek opinii pozytywnych w tym obszarze systematycznie rośnie od publikacji pierwszego badania IBRiS w 2019 r. Największy wzrost odnotowano w kategorii: szeroki wybór artykułów, aż o 30 pkt proc. w stosunku do 2020 r. i 50 pkt proc. w odniesieniu do 2019 r." - przekazano w komunikacie.
Według PKN Orlen badanie IBRiS potwierdziło też, że kierunek rozwoju przyjęty przez koncern jest zgodny z oczekiwaniami Polaków. "Ponad połowa ankietowanych uważa, że koncerny powinny inwestować w produkcję czystej energii ze źródeł odnawialnych oraz rozwijać i upowszechniać technologię zielonego transportu. Sześć na dziesięciu respondentów uważa, że na stacjach paliw powinny znajdować się punkty ładowania samochodów elektrycznych. Aż 37 proc. Polaków spotkało się z nimi na stacjach paliw, przy czym najczęściej takie punkty kojarzą się ze stacjami Orlen” - podano w informacji.
PKN Orlen wyliczył, iż na koniec drugiego kwartału tego roku w sieci detalicznej jego grupy funkcjonowały 2854 stacje paliw, z czego 2239 placówek, czyli około 80 proc., z konceptem pozapaliwowym StopCafe, w tym 1730 w Polsce. Firma zaznaczyła, że w ramach rozwoju sieci tankowania paliw alternatywnych zwiększa ich dostępność - w efekcie, do dyspozycji klientów pozostaje 278 punktów alternatywnego tankowania, w tym 191 w Polsce.