PKN Orlen wspierając rozwój sportu wzmacnia rozpoznawalność swojej marki na europejskim i światowym rynku

Sponsorowani przez płocki koncern zawodnicy starują w wyścigach Formuły 1, rajdach terenowych, wyścigach samochodowych, na żużlu, kartingu, zawodach motoparalotniarskich, pokazach lotniczych oraz wodnej formule F1 H2O.  Orlen  jest też sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych oraz wspiera 30 najbardziej utalentowanych zawodników tej dyscypliny w wieku od 6 do 18 lat. Poza sportami motorowymi koncern wspiera też wiele innych dyscyplin sportowych: lekkoatletykę, piłkę nożną, ręczną, koszykówkę.

Polska gospodarka szybko się rozwija. Dzięki temu polskie firmy, osiągając zyski, mogą inwestować w rozwój polskiego sportu. Dobrym przykładem jest PKN Orlen, który osiąga bardzo dobre wyniki finansowe i jednocześnie aktywnie promuje polską markę na arenie międzynarodowej poprzez sponsoring sportowy. Jestem dumny, że m.in. dzięki zawodnikom wspieranym przez Orlen, Polska ma silną pozycję na sportowej mapie świata

powiedział prezydent Andrzej Duda, który uczestniczył w prezentacji tegorocznych planów sportowych ORLEN Teamu.

W spotkaniu  zorganizowanym w warszawskiej siedzibie spółki wzięło udział kilkudziesięciu zawodników wspieranych przez PKN Orlen, w tym ci najbardziej znani jak: Robert Kubica, kierowca Formuły 1 i DTM, Jakub Przygoński, zdobywca Pucharu Świata w rajdach terenowych, Bartosz Zmarzlik, mistrz świata na żużlu, Bartłomiej Marszałek, zawodnik F1H2O. Obecni byli też piloci Grupy Żelazny, przedstawiciele reprezentacji Polski mężczyzn w siatkówce, zdobywcy Pucharu Polski w koszykówce - zawodnicy ANWIL Włocławek, szczypiorniści ORLEN Wisła Płock i piłkarze z Wisły Płock.

PKN Orlen jest niezmiennie postrzegany jako najaktywniejszy sponsor wydarzeń sportowych. To wynik naszych przemyślanych działań i umiejętnego łączenia biznesu ze wsparciem polskich sportowców. Dobra kondycja finansowa koncernu, również w segmencie detalicznym, pozwala nam inwestować w zwiększanie świadomości na temat marki Orlen, m.in. poprzez sponsoring sportu. Sport ma fundamentalny wpływ na wizerunek całego kraju – Formuła 1, DTM, Igrzyska Olimpijskie to wydarzenia oglądane przez miliardy ludzi na całym świecie. Produkty Grupy Orlen  trafiają do ponad 100 krajów na 6 kontynentach, a 60 proc. przychodów jest generowanych poza granicami kraju. Dlatego dążymy do wzmacniania rozpoznawalności naszej marki na świecie

podkreślił Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Podczas konferencji zaprezentowano wybrane samochody, motocykle i quady, z których podczas startów będą w tym roku korzystać zawodnicy ORLEN Team, w tym BMW M4 DTM, w którym Robert Kubica będzie reprezentował ORLEN Team ART w serii DTM, a także bolid F1 stajni Alfa Romeo Racing ORLEN, w której Kubica jest kierowcą testowym i rezerwowym.

Skomentuj artykuł: