Polacy nie mają problemów z realizacją bonu turystycznego

Polacy nie mają problemów z elektroniczną realizacją bonu turystycznego - zapewnił we wtorek minister cyfryzacji Marek Zagórski. Dodał, że prawie 7 mln osób ma już Profil Zaufany.

Minister cyfryzacji był pytany w TVP1 o to, czy Polacy radzą sobie z realizacją w internecie bonu turystycznego.

Polacy od kilku lat, kiedy zaczęliśmy mocno upowszechniać e-usługi, nauczyli się z nich korzystać i coraz chętniej korzystają. Prawie 7 mln osób posiada już Profil Zaufany. Codziennie, kilkadziesiąt tysięcy osób ten Profil Zaufany sobie zakłada m.in. z powodu konieczności i chęci skorzystania z bonu turystycznego

przekazał Zagórski.

Dodał, że "nie ma najmniejszego problemu" z elektroniczną realizacją bonu turystycznego.

Polski Bon Turystyczny można aktywować od 1 sierpnia br. Na platformie PUE ZUS mogą to robić rodzice dzieci do 18. roku życia. Profil na PUE można założyć m.in. przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej. Po wejściu na PUE rodzice aktywują bon i otrzymają kod. Sam proces płatności odbywa się poprzez przekazanie numeru bonu podmiotowi oraz za pomocą dwóch kodów potwierdzających zakup w momencie płatności za usługę. Bonem można płacić wielokrotnie, aż do wyczerpania środków.

Bon to elektroniczny dokument przyznawany na dziecko, na które przysługuje świadczenie wychowawcze lub dodatek wychowawczy z programu "Rodzina 500 plus". Dotyczy to także dzieci, których rodzice pobierają świadczenie rodzinne za granicą i "500 plus" im nie przysługuje. Na każde dziecko przysługuje jeden bon w wysokości 500 zł. W przypadku dziecka z niepełnosprawnością wsparcie jest dwa razy wyższe i wynosi 1000 zł.

Za pomocą bonu można płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne na terenie Polski. Bon jest ważny do końca marca 2022 r. i nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze. Lista zarejestrowanych podmiotów jest dostępna na stronach Polskiej Organizacji Turystycznej.

Źródło

Skomentuj artykuł: