Poczta Polska ponownie wprowadza możliwość odbioru listów poleconych elektronicznie bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania czy w placówce pocztowej - podała w poniedziałek spółka. Do usługi eSkrzynka można zgłosić trzy różne adresy korespondencyjne.
Jak podała Poczta Polska, możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września 2021 r.
W ramach usługi obsługiwane będą przesyłki polecone, których zawartość stanowi korespondencja, z wyłączeniem przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłki wysyłane przez organy ścigania, które opatrzą swoje przesyłki napisem „Nie podlega digitalizacji” - czytamy.
Według spółki, aby skorzystać z usługi należy posiadać profil zaufany.
"Poczta Polska przetwarza korespondencję w formę dokumentu elektronicznego tylko na indywidualny wniosek klienta"
Poczta przypomniała, że w związku z wejściem w życie nowych regulacji prawnych dotyczących elektronicznej skrzynki wszyscy klienci, którzy będą chcieli rozpocząć bądź ponownie korzystać z tej usługi, zobowiązani są do założenia swojej eSkrzynki przy użyciu profilu zaufanego.
Poczta Polska jest największym operatorem na rodzimym rynku – zatrudnia ponad 80 tys. pracowników, jej sieć obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.