Renault: Rynek samochodów spalinowych będzie nadal rósł

Zamiar Renault większego skupienia się w najbliższym czasie na silnikach spalinowych pojawia się w momencie, gdy niektóre duże gospodarki chcą całkowicie odejść od pojazdów wykorzystujących paliwa kopalne. Zdaniem kierownictwa francuskiego koncernu rynek ten, w perspektywie roku 2040, będzie się jednak nadal na świecie rozwijał.

Dyrektor finansowy Renault Thierry Pieton twierdzi w rozmowie z CNBC, że silnik spalinowy będzie nadal odgrywał kluczową rolę w działalności jego firmy w nadchodzących latach. Na początku tego tygodnia ogłoszono, że Grupa Renault i chińska firma Geely podpisały niewiążącą umowę ramową mającą na celu utworzenia przedsiębiorstwa skoncentrowanego na rozwoju, produkcji i dostawach „hybrydowych układów napędowych i wysokowydajnych układów napędowych ICE (silników spalinowych)”.

„Naszym zdaniem i zgodnie ze wszystkimi badaniami, które mamy, nie ma scenariusza, w którym silniki ICE i hybrydowe będą mieć mniej niż 40% w rynku z horyzontem czasowym 2040 roku” - powiedział Pieton. „Więc to jest właściwie ... Rynek, który będzie się nadal rozwijał” - dodał.

Jednocześnie jednak Renault rozwija plany stworzenia przedsiębiorstwa produkującego pojazdy EV o nazwie Ampere. „Bardzo ważne jest, aby jednocześnie rozwijać naszą działalność w zakresie pojazdów elektrycznych - z Ampere - i budować zrównoważone źródło ICE i hybrydowych układów napędowych” - podkreślił Pieton.

Zdaniem wielu analityków producenci samochodów mogą nadal w najbliższym czasie czerpać zyski ze sprzedaży pojazdów wykorzystujących silniki spalinowe.

Skupianie się Renault na silnikach spalinowych pojawia się w czasie, gdy niektóre duże gospodarki chcą odejść od pojazdów wykorzystujących paliwa kopalne. Na przykład Wielka Brytania chce wstrzymać sprzedaż nowych samochodów i furgonetek z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi do 2030 roku. Od 2035 r. wszystkie nowe samochody osobowe i dostawcze będą musiały mieć zerową emisję spalin. Unia Europejska, którą Wielka Brytania opuściła 31 stycznia 2020 r., dąży do podobnych celów. W Stanach Zjednoczonych Kalifornia zakazuje sprzedaży nowych pojazdów napędzanych benzyną od 2035 roku.
Zdaniem niektórych producentów aut, zachodni przywódcy polityczni powinni być  bardziej pragmatyczni i mniej dogmatyczni w tej kwestii.

Źródło

Skomentuj artykuł: