Adyen, globalna platforma płatnicza wybierana przez wiele wiodących firm na świecie, uruchomiła dzisiaj funkcję Score. Firma jest pierwszą na rynku z rozwiązaniem opartym na uczeniu maszynowym, które sygnalizuje nietypowe działania i monitoruje zgodność działania platformy. Analizując dane sprzedawcy i informując o nietypowych zachowaniach użytkowników platformy, Score pomaga klientom Adyen zapobiegać niewłaściwym aktywnościom na stronie. Ponieważ Score zapewnia wgląd w szeroki zestaw sygnałów ryzyka, funkcja ta stanowi istotne wsparcie dla sprzedawców platform w kontekście spełniania procedur zgodności z przepisami. Poprawiając skuteczność i redukując czas poświęcany na weryfikację bezpieczeństwa użytkowników, Score zwiększa skalowalność operacyjną platform.
Zaawansowane algorytmy odgrywają coraz większą rolę w wykrywaniu oszustw w transakcjach za pośrednictwem Internetu, eliminacji nadużyć oraz kradzieży tożsamości. Według danych Narodowego Banku Polskiego, w czwartym kwartale 2020 roku skala oszukańczych transakcji osiągnęła 63 938 operacji na łączną kwotę 13 980 777 zł. Jednocześnie, jak wynika z najnowszych badań firmy Junipier Research, straty z tytułu oszustw związanych z płatnościami online w ciągu najbliższych 5 lat przekroczą 206 miliardów dolarów.
Próby wyłudzania danych osobowych i pieniędzy na platformach sprzedażowych to temat, o którym ostatnio wszyscy dużo słyszymy, szczególnie przy stale rosnącej sile ecommerce w Polsce. Dlatego uruchomienie Score cieszy nas wyjątkowo. Teraz możemy w pełni wspierać klientów prowadzących platformy sprzedażowe w monitorowaniu oszustw i integralności procesów podsprzedaży, aby ograniczać takie przypadki. Ponieważ nieuczciwe transakcje i ryzyka naruszenia integralności bezpośrednio wpływają na rozwój naszych klientów, zabezpieczenie tych procesów w odpowiedni sposób jest dla nas najwyższym priorytetem. Ta funkcja daje naszym klientom pełną kontrolę, oferując rozwiązanie, które nigdy nie przestaje się uczyć
Score jest najnowszym uzupełnieniem technologii Adyen oferowanej platformom typu marketplace, pozwalającym wzmocnić bezpieczeństwo serwisów i zwiększyć ochronę zarówno kupujących, jak i sprzedających. Jednym z pierwszych klientów Adyen, którzy wdrożyli technologię Score w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, jest globalna platforma do gromadzenia funduszy online, GoFundMe.
Score pomógł nam świadczyć najlepsze usługi, aby pomóc jak największej liczbie osób - jednocześnie dając naszym klientom pewność, że GoFundMe zapewnia im bezpieczeństwo i ochronę. Nieustannie adaptujemy najlepsze narzędzia, aby zapewnić sobie pełny i dokładny obraz profilu ryzyka, dlatego z przyjemnością jako pierwsi wypróbowaliśmy nowe rozwiązanie Score