Meta w środę oficjalnie uruchomiła nową aplikację o nazwie Threads, która ma oferować przestrzeń do rozmów online w czasie rzeczywistym, funkcję, która od dawna jest głównym punktem sprzedaży Twittera.
Facebook próbował konkurować z Twitterem na wiele sposobów na przestrzeni lat, w tym kopiować charakterystyczne funkcje Twittera, takie jak hashtagi i popularne tematy. Jednak tym razem firma macierzysta Facebooka może przejąć większość z osób twittujących i przyćmić swego konkurenta.
Aplikacja wydaje się mieć wiele podobieństw do Twittera, od układu po opis produktu. Budowa graficzna komunikatora, podkreśla swój potencjał do grupowania się obserwujących i łączenia się z podobnie myślącymi ludźmi.
„Wizją Threads jest stworzenie opcji i przyjaznej przestrzeni publicznej do rozmowy” - oznajmił Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Meta w poście na Threads po uruchomieniu komunikatora. „Mamy nadzieję, że weźmiemy to, co Instagram robi najlepiej i stworzymy nowe doświadczenie wokół tekstu, pomysłów i dyskusji na temat tego, co masz na myśli”.
Zuckerberg odpowiadał także na posty i dzielił się swoimi przemyśleniami na temat tego, czy Threads kiedykolwiek będzie większy niż Twitter. „Zajmie to trochę czasu, ale myślę, że powinna istnieć aplikacja do publicznych rozmów z ponad 1 miliardem ludzi. Twitter miał okazję to zrobić, ale tego nie zrobił” – napisał Zuckerberg na łamach Threads. „Mam nadzieję, że my to zrobimy.”
Meta poinformowała, że wiadomości publikowane w wątkach będą miały limit 500 znaków. Firma oznajmiła także, że wprowadza swoją aplikację do 100 krajów za pośrednictwem systemów Apple iOS i Android.
Po pobraniu aplikacji użytkownicy są proszeni o połączenie swojej strony na Instagramie, dostosowanie swojego profilu i obserwowanie tych samych kont, które już obserwują na Instagramie. Wygląd jest podobny do Twittera ze znanym układem, kanałem tekstowym, możliwością ponownego publikowania i cytowania innych postów wątku. Ale łączy także istniejącą estetykę Instagrama i oferuje możliwość udostępniania postów z wątków bezpośrednio do Instagram Stories. Zweryfikowane konta na Instagramie są również automatycznie weryfikowane w wątkach. Konta wątków mogą być również wymienione jako publiczne lub prywatne.
Nowa aplikacja dołącza do rosnącej listy rywali Twittera i może stanowić największe zagrożenie dla niego, biorąc pod uwagę spore zasoby Meta i jej ogromną liczbę użytkowników.