Zainteresowanie Polaków fotowoltaiką nieprzerwanie rośnie

Osobiste wrażenia po kontakcie z przedstawicielem firmy, cena usług i opinie w internecie – to główne aspekty, którymi kierują się polscy inwestorzy wybierający wykonawcę instalacji fotowoltaicznej. Bardzo trudne zadanie staje przed nowymi firmami, ponieważ zleceniodawcy znacznie chętniej korzystają z usług doświadczonych specjalistów z długoletnim stażem – wynika z raportu serwisu internetowego Oferteo.pl. Po zrealizowanej usłudze 89% inwestorów było zadowolonych z usług firmy, na którą się zdecydowało.

Zainteresowanie Polaków fotowoltaiką nieprzerwanie rośnie. Dodatkowo wpływają na nie podwyżki cen energii elektrycznej oraz inflacja zachęcająca do rozważnego inwestowania pieniędzy. Według danych Polskich Sieci Elektroenergetycznych moc zainstalowanych paneli fotowoltaicznych na dzień 30 czerwca 2021 w Polsce wyniosła 5232 MW (ponad 5,2 GW). Liczba wszystkich instalacji wynosiła wówczas 602 021.

Rosnący popyt wpływa na zwiększającą się liczbę firm oferujących usługi związane z fotowoltaiką. Czy jednak wszyscy wykonawcy mają takie same szanse na pozyskanie klientów? Okazuje się, że dla inwestorów kluczowe jest przede wszystkim wrażenie, jakie robi na nich wykonawca. Odczucia po pierwszym kontakcie wpłynęły w ostatnim roku na decyzję niemal połowy zleceniodawców (49%). Dla 38% badanych ważną rolę odgrywała wycena usługi, a 32% podejmowało decyzję, kierując się opiniami na temat firmy w internecie. Wiele osób zwracało uwagę na polecenia najbliższych (22%), długość okresu gwarancji (21%) oraz dostępność w konkretnym terminie. Warto podkreślić, że większego znaczenia nie miała lokalizacja firmy.

Z badania wynika, że dla aż 81% ankietowanych duże znaczenie miało to, jak długo dana firma funkcjonuje na rynku oraz jak wiele zleceń dotychczas zrealizowała. Specjaliści z długoletnim doświadczeniem byli zdecydowanie najbardziej pożądani, mimo iż to ich terminy są najbardziej odległe. Oznacza to, że pozyskanie nowych klientów może być utrudnione dla przedsiębiorstw, które zaczynają dopiero swoją działalność na rynku OZE.

Dodatkowo aż 55% badanych przyznało, że do skorzystania z usług wykonawcy przekonałaby ich możliwość odbierania 100% energii z sieci. Jest to opcja oferowana od niedawna przez największe firmy zajmujące się fotowoltaiką i stanowi dodatkową przeszkodę dla młodych przedsiębiorców.

Kolejna edycja „Raportu o fotowoltaice” pokazała, że Polacy w dalszym ciągu mają największe zaufanie do wykonawców z dłuższym stażem

komentuje Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl

Warto jednak zwrócić uwagę, że wśród kluczowych czynników ankietowani wskazali również cenę i opinie w internecie. Może to być wskazówką dla mniejszych przedsiębiorców, aby starać się pozyskać klientów poprzez konkurencyjne ceny oraz wzmożoną działalność w internecie, gdzie trafić można do najszerszej grupy potencjalnych zleceniodawców, przy relatywnie niskich nakładach finansowych

dodaje.
Źródło

Skomentuj artykuł: