Biznes influencerów kwitnie – im większa popularność, tym większe dochody

W zawrotnym tempie rosną dochody influencerów mediów społecznościowych. Skok ten miał szczególnie miejsce w ciągu ostatnich kilku lat. „Business Insider” twierdzi, że znane, a także wchodzące na rynek marki chętnie płacą za sponsorowanie postów, filmików i blogów.

Jak ostatnio poinformowała firma marketingowa Izea, średnia cena sponsorowanego zdjęcia na Instagramie wzrosła z 134 USD w 2014 r. Do 1 642 USD w 2019 r. Zdaniem niektórych ekspertów  nie będzie to jednak oznaczało końca tradycyjnej reklamy.

„Marketing cyfrowy to odpowiednik przekazu ustnego, ale zawsze będzie to mieszanka z reklamą tradycyjną”

powiedział Yuval Ben-Itzhak, dyrektor generalny platformy marketingu społecznościowego Socialbakers.

Raport „Business Insider” przeanalizował sponsorowane treści na Facebooku, YouTube, Instagramie i blogach, przyglądając się wynegocjowanym stawkom od 2014 do 2019 roku.

Od drobnych influencerów - osób mających mniej niż 100 000 obserwujących - po celebrytów, okazało się, że w tej dziedzinie są do zarobienia duże pieniądze. I tak: 

 - Średni koszt sponsorowanego zdjęcia na Instagramie wzrósł od 2018 r. do 2019 r. o 44%
 - W przypadku sponsorowanego posta na blogu cena wzrosła z 7,39 USD w 2006 r. do 1 442 USD w 2019 r
 - Filmy na YouTube zawierają najwyższe opłaty - czterokrotnie wyższe niż w przypadku następnej, najdroższej formy sponsorowanych treści - z 420 USD w 2014 r. do 6700 USD w 2019 r.
 - Aktualizacja statusu na Facebooku wzrosła z 8 USD w 2014 r. do 395 USD w 2019 r.
 - Wpis na Twitterze wzrósł z 29 USD w 2014 r. do 422 USD w 2019 r. 

W miarę jak coraz więcej osób dołącza do tego influencerskiego pędu, aby stać się graczami wpływającymi na media społecznościowe, branża ta zyskała w ostatnim czasie większą kontrolę ze strony organów regulacyjnych.

W zeszłym miesiącu trzech wpływowych influencerów opublikowało posty na Instagramie reklamujące produkty dietetyczne zakazane przez Urząd ds. Standardów Reklamy, który nazwał je „nieodpowiedzialnymi”.

Na początku roku Urząd ds. Konkurencji i Rynków ostrzegł, że niektóre wpisy influencerów mogą łamać prawo konsumenckie, jeśli nie poinformują oni, kiedy posty promujące produkty były reklamami.

Wśród 16 wpływowych osób, które zgodziły się zmienić sposób publikowania treści, znalazły się: Zoe Sugg (Zoella), piosenkarka Rita Ora i modelka Rosie Huntingon-Whiteley. 

Zgodnie z danymi Socialbakers marki będą nadal wydawać pieniądze na reklamy w mediach społecznościowych.

Jak sugerują przeprowadzone badania, liczba postów sponsorowanych przez influencerów wzrosła w ubiegłym roku o 150%, a przy użyciu hashtagu #ad ponad dwukrotnie.

Przewiduje się, że marki jeszcze zwiększą wydatki na marketing influencerów w 2020 roku, co spowoduje, że będzie to branża o wartości 10 miliardów dolarów.

Instagram obecnie eksperymentuje z ukrywaniem „polubień” postów, ale eksperci nie sądzą, aby miało to wielki wpływ na influencerów. Pytanie tylko, czy będzie miało wpływ na konsumentów. 

Źródło

Skomentuj artykuł: