Europejski gracz budowlany cyfryzuje procesy platformą low-code firmy z Krakowa

Platforma low-code Webcon BPS jest coraz częściej wybierana jako fundament rozwiązań IT dla branży budowlanej. 

Mota-Engil Central Europe, jeden z najbardziej doświadczonych generalnych wykonawców w Polsce, specjalizujący się w budownictwie infrastrukturalnym, kubaturowym oraz elektromechanicznym, cyfryzuje obieg dokumentów, proces akceptacji umów, najbardziej pracochłonne procesy administracyjne oraz procesy na placach budowy, wykorzystując tę jedną platformę IT. 

Mota-Engil Central Europe działa w Polsce od 1997 r. Przez ponad 25 lat swojej działalności Spółka zrealizowała ponad 450 km autostrad, dróg ekspresowych i krajowych, wiele kompleksów mieszkalnych, budynków użyteczności publicznej czy stacji elektroenergetycznych. Firma jest częścią jednej z największych grup budowalnych na świecie – Mota-Engil. 

– Organizacja codziennej pracy niemal 1000-osobowej firmy, kontraktującej setki podwykonawców na potrzeby projektów zlokalizowanych w całej Polsce była punktem wyjścia do wyboru low-code jako technologii, która jest w stanie radykalnie usprawnić procesy i optymalizować koszty. Jak większość firm działających w branży budowlanej  MECE posiada złożoną i rozporoszoną strukturę. Potrzebowaliśmy więc  solidnego fundamentu, na którym można budować dowolne rozwiązanie IT, bez obaw o zmieniające się potrzeby dynamicznie rozwijającej się organizacji. Obserwowaliśmy platformę Webcon BPS od dłuższego czasu, zanim wybraliśmy ją jako kluczowe środowisko do tworzenia aplikacji biznesowych. Za rozwiązaniem przemawiał systematyczny rozwój produktu oraz poziom elastyczności we wdrażaniu zmian w funkcjonujących aplikacjach, bardzo ważny dla biznesu inżynieryjnego. Nie bez znaczenia były też kompetencje partnera wdrożenia, firmy Nexpertis – zaznacza Jakub Żwirek, IT Manager w Mota-Engil Central Europe SA.

Low-code, jako fundament firmowego oprogramowania, okazał się opłacalnym wyborem, który usprawnił nie tylko pracę zespołu IT. Przede wszystkim pomaga on podnosić jakość codziennego funkcjonowania rozbudowanej organizacji, działającej na wymagającym i konkurencyjnym rynku budowlanym.
Pracę z Webcon BPS Mota-Engil Central Europe rozpoczęła od digitalizacji kluczowych procesów takich, jak obieg korespondencji oraz zatwierdzanie setek umów z kontrahentami firmy. W dalszym kroku zdigitalizowano działania administracyjne Mota-Engil – m.in. wewnętrzne zamówienia oraz rezerwacje.

- Firma Mota-Engil Central Europe potrzebowała narzędzia automatyzującego procesy biznesowe. Wybór padł na Webcon BPS z uwagi na szeroki wachlarz funkcjonalności i dojrzałość platformy. Jako partner wdrożenia platformy implementację poprzedziliśmy dokładną analizą wybranych procesów, co pozwoliło nam na ich skuteczną optymalizację i digitalizację. W pierwszym etapie zostały wdrożone aplikacje dla procesów kancelarii oraz zarządzania cyklem życia umowy. Następnie zaimplementowana została m. in. aplikacja związana z zarządzaniem placem budowy. Aby wzmocnić kompetencje in-house klienta i zachęcić go do samodzielnego budowania i rozwoju aplikacji przeprowadziliśmy szereg szkoleń. Taki model współpracy pozwala firmie na pełne wykorzystanie możliwości platformy Webcon BPS – podkreśla Piotr Kulicki – Dyrektor Sprzedaży w firmie Nexpertis.

Źródło

Skomentuj artykuł: