4. kwartał 2023 roku był udany dla rynku kryptopwalut. Jego wartość wzrosła o ponad 54 procent

4 kwartał 2023 roku był bardzo udany dla rynku kryptowalutowego. Jego całkowita wartość wzrosła o 54.4% do poziomu do 1.7 biliona dolarów, imponujące wzrosty zanotowały także sektory DeFi czy NFT. Bardzo wyraźne ożywienie można także było zaobserwować w inwestycjach w startupy krypto – wynika z najnowszego raportu „Q4 State of Crypto: Market Pulse” autorstwa Binance Research, który jest częścią największej na świecie globalnej giełdy kryptowalut Binance.

Wzrost wartości rynku kryptowalut w 4. kwartale 2023 roku był wynikiem rosnącego optymizmu i oczekiwań związanych z potencjalnym zatwierdzeniem ETF-ów na spot BTC, co stało się faktem w styczniu. Dodatkowo do wzrostów kryptowalut przyczyniły się oczekiwania dotyczące cięć stóp procentowych w 2024 roku. Spośród kryptowalut największe wzrosty w minionym roku odnotowała Solana – aż o 923.1%, oraz Bitcoin – o 156.4%. Bitcoin pozostaje dominującą kryptowalutą z ponad 51% udziałem w rynku.

Duzy optymizm na rynku krypto widać także, jeśli spojrzymy na jego sektory, jak DeFi (Decentralized Finance) czy NFT (Non-Fungible Tokens). Wartość zablokowana w protokołach DeFi wzrosła w ostatnim kwartale 2023 roku o 38.9% w porównaniu do 3 kwartału, osiągając wartość 53.4 miliardów dolarów. Ten wzrost był wynikiem ożywienia rynku kryptowalut jako całości. Z kolei sprzedaż NFT wzrosła aż o 150%, a napędzała go głównie zwiększona aktywność na rynkach Bitcoin, Ethereum i Solana, a także zainteresowanie kolekcją NFT opartych na Bitcoinie.

W 4. kwartale 2023 roku odżyły także inwestycje w startupy krypto. Fundusze pozyskane przez nie przekroczyły 2.5 miliarda dolarów, co stanowiło najwyższy wynik w 2023 roku. Listopad był szczególnie udanym miesiącem pod względem pozyskiwania środków finansowych. Inwestorzy wykazywali zainteresowanie projektami infrastrukturalnymi, co zaowocowało znaczącymi inwestycjami m.in. w rozwiązania interoperacyjności międzyblokowej. Ponadto, dużą popularność cieszył się też sektor gier komputerowych.

Źródło

Skomentuj artykuł: