Bank radzi, jak wyprzedzić oszustów

Trwa kampania społeczna i edukacyjna PKO Banku Polskiego, której celem jest zwrócenie uwagi na zagrożenia w sieci i pokazanie, jak nie paść ofiarą cyberprzestępców. Kampania ma zachęcać do unikania podejmowania decyzji w emocjach i podnieść świadomości klientów banku – szczególnie tych niedoświadczonych, dopiero wkraczających w świat cyfrowych finansów.

Pod hasłem „Zwolnij, by wyprzedzić oszustów” bank zwraca uwagę, że to emocje i pośpiech są najczęściej wykorzystywane przez przestępców, żeby uśpić czujność klientów i nakłonić ich do podejmowania szybkich i nieprzemyślanych decyzji.
W ramach kampanii wspieranej współpracą z portalem Interia.pl przez pięć tygodni będą poruszane  tematy dotyczące pięciu najpopularniejszych rodzajów oszustw: podszywania się telefonicznego pod pracownika banku, oszustw związanych z wyłudzaniem kodów BLIK, fałszywych linków w SMS, oszustwa na tzw. fałszywe inwestycje i podszywanie się pod publiczne sieci Wi-Fi.

Prowadzone w ramach kampanii działania obejmują artykuły, porady, filmy, quizy, webinary, które są dostępne na specjalnej stronie https://www.zwolnij.interia.pl oraz na stronie PKO Banku Polskiego poświęconej cyberbezpieczeństwu https://www.pkobp.pl/lp/w/cyberbezpieczenstwo
 

Przestępcy stale zmieniają metody oszustw

- Przestępcy stale zmieniają metody oszustw i dostosowują je do zmieniającej się rzeczywistości. Liczą na naszą nieuwagę, decyzje podejmowane pod wpływem emocji i w pośpiechu, a głównym celem ich ataków są nieświadomi tych metod działania klienci. Dlatego to właśnie na te aspekty zwracamy szczególną uwagę w naszej najnowszej kampanii społecznej. Od dawna regularnie edukujemy i ostrzegamy przed najczęściej pojawiającymi się zagrożeniami oraz tłumaczymy, jak działają oszuści.  Teraz dodatkowo pokazujemy, że wystarczy zwolnić, żeby ich wyprzedzić i dzięki temu chronić swoje pieniądze i dane - mówi Marek Kozłowski. dyrektor Departamentu Marketingu w PKO Banku Polskim.

Działania contentowe uzupełniają reklamy wideo w popularnych grach mobilnych i w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram Twitter) oraz emisja banerów i wideo w modelu programatycznym.
Kampania potrwa 5 tygodni. Kreację przygotowała Agencja AWX, za zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma BIS.
- PKO Bank Polski jest jednym z liderów polskiego sektora bankowego, wartość jego aktywów wynosi 444 mld zł. W I kwartale 2023 r. bank wypracował blisko 1,5 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów - informuje Michał Tkaczuk, biuro prasowe Spółki. - Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,4 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.

Jesteś pracownikiem podmiotów publicznych? Szkól się!

Resort cyfryzacji też cały czas podpowiada, jak ograniczyć zagrożenia w internecie i szkoli w zakresie unikania niebezpieczeństw związanych z oszustwami. Właśnie uruchamia szkolenia z dostępności cyfrowej dla pracowników podmiotów publicznych: 8 sierpnia odbędzie się konferencja on-line, podczas której zostaną podane szczegółowe informacje na temat szkoleń z dostępności cyfrowej dla pracowników podmiotów publicznych.

Do wzięcia udziału w konferencji resort zaprasza pracowników podmiotów publicznych, którzy:

- koordynują zadania związane z rozwojem zawodowym pracowników;
- są koordynatorami dostępności;
- realizują zadania lub projekty z zakresu dostępności cyfrowej;
- interesują się tematem dostępności cyfrowej.
Podczas konferencji eksperci omówią zasady udziału w szkoleniach, zaprezentują sposób działania portalu z materiałami szkoleniowymi oraz odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące przebiegu szkoleń.

Konferencja odbędzie się w 8 sierpnia, w godz. 12.00-14.00, w aplikacji Microsoft Teams. Aby dołączyć do spotkania, wystarczy kliknąć link dołącz do konferencji o szkoleniach e-learningowych z dostępności cyfrowej (Microsoft Teams).

Szkolenia będą składały się z dwunastu modułów, które dotyczą różnych aspektów dostępności cyfrowej. Każdemu z elementów będzie towarzyszyła prezentacja wideo. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.

Szkolenia z dostępności cyfrowej dla pracowników administracji publicznej resort realizuje w ramach projektu Dostępność cyfrowa stron jednostek samorządu terytorialnego - zasoby, szkolenia, walidatory. Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020, Osi Priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działania 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne. 

Źródło

Skomentuj artykuł: