Bill Gates ratuje podupadłą markę Bud Light. Zatopiła ją reklama z transseksualistą

Fundusz założycielski współzałożyciela Microsoftu Billa Gatesa zainwestował prawie 100 milionów dolarów w mocno „poobijane” akcje Anheuser-Busch. Marce Bud Light zaszkodziła reklama z aktywistą transseksualnym Dylanem Mulvaneyem, po którym wyznający tradycyjne wartości konsumenci ogłosili bojkot tego piwa.  

Wezwanie do bojkotu

Bill and Melinda Gates Foundation Trust, który zarządza funduszami fundacji, którą współzałożyciel Microsoftu nadal prowadzi ze swoją byłą żoną, kupił 1,7 miliona akcji Anheuser-Busch w zeszłym kwartale. Wartość transakcji wyniosła 95 milionów dolarów.

Sprzeciw wobec Bud Light i Anheuser-Busch rozpoczął się na początku kwietnia, niedługo po tym, jak firma stworzyła i wysłała niestandardowe puszki piwa do Mulvaney, aby uczcić „365 dni dziewczęcości”.
Ten ruch i komentarze ówczesnego wiceprezesa ds. Marketingu Bud Light wywołały wezwania do bojkotu ze strony niektórych konserwatywnie myślących klientów. Firma wywołała również gniew aktywistów LGBTQ za to, że nie zrobiła więcej, aby bronić swojej decyzji.

Po reklamie z aktywistą transseksualnym sprzedaż napoju wyraźnie ucierpiała. W wyniku bojkotu Anheuser-Busch InBev odnotował gwałtowny spadek zysków, w efekcie czego firma zwolniła setki pracowników.

W zeszłym miesiącu Bud Light stracił swoje 22-letnie „panowanie” jako najlepiej sprzedające się piwo w USA w ujęciu rocznym. Wyprzedził go meksykański lager Modelo Especial, który jest najlepiej sprzedającym się piwem w 2023 roku.

Pomimo kontrowersji wokół reklamy z Mulvaneyem, kierownictwo Anheuser-Busch widzi szansę na powrót. Obecnie Bud Light stara się odzyskać pierwsze miejsce, opierając się skojarzeniach z amerykańskim futbolem, muzyką country oraz innych preferencjach amerykańskich konsumentów.

Źródło

Skomentuj artykuł: