Sieć kosmetyków do makijażu Sephora ma zamiar otworzyć w Stanach Zjednoczonych 100 nowych sklepów. Jest to największa ekspansja w kraju. Firma stawia na sprzedaż ze sklepów stacjonarnych.
Przyszłość odnoszącej sukcesy firmy z centrów handlowych jest najwyraźniej związana ze sklepami poza nimi – informuje portal CNN Business. Przykładem tego podejścia jest Sephora.
Sieć kosmetyków do makijażu ogłosiła właśnie, że zamierza otworzyć w tym roku 100 nowych sklepów w 75 miastach Ameryki Północnej, co oznacza największą w tym roku ekspansję w kraju.
Sklepy Sephora będą przede wszystkim w dzielnicach bliskich centrum lub centrach miast, co stanowi odejście od poprzedniej strategii otwierania sklepów jedynie w centrach handlowych.
W komunikacie prasowym Sephora poinformowała, że sklepy tradycyjne nadal stanowią „ogromną szansę” dla marki, oprócz istniejącej i rozwijającej się sprzedaży internetowej.
LVMH (LVMHF), spółka Louisa Vuittona, która jest właścicielem marki, poinformowała w swoim najnowszym raporcie, że ten segment kosmetyczny „odnotowuje silny wzrost i nadal zdobywa udział w rynku”.
Obecnie handel tradycyjny w sklepach stacjonarnych stanowi rzadkość w handlu detalicznym.
Obserwuje się, że wielu konkurentów zamyka sklepy.
Nowe sklepy będą nieco mniejsze niż ich odpowiedniki w centrach handlowych, mieszcząc się na około 400 metrach kwadratowych. Produkty do pielęgnacji włosów i skóry pojawią się na froncie sklepu wraz z nowymi salonami kosmetycznymi. Większy nacisk zostanie położony na wydarzenia i praktykę.
Wkrótce nowe placówki zostaną otwarte w miejscach, w których Sephora nie ma zbyt wielu sklepów, w tym w Karolinie Północnej i Tennessee. W sumie po zakończeniu rozszerzenia Sephora będzie miała około 600 lokalizacji w Ameryce Północnej.
Jak zaznaczają eksperci, Sephora musi stawić obecnie czoła rosnącej konkurencji ze strony zarówno konkurentów e-commerce, takich jak Glossier i Amazon (AMZN), jak i rywali detalicznych. Na przykład Ulta (ULTA) buduje także sklepy poza centrami handlowymi i cieszy inwestorów nową umową, umożliwiającą sprzedaż makijaży Kylie Jenner.
Sephora to francuska sieć sklepów specjalizujących się w sprzedaży perfum oraz różnego typu kosmetyków zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. Od 1997 roku jest własnością koncernu LVMH.
W skład sieci wchodzi obecnie kilkaset sklepów w których dostępne są perfumy, akcesoria oraz kosmetyki do makijażu, pielęgnacji włosów, ciała, a także do kąpieli, łącznie prawie 200 marek.
W Polsce sieć ta obecna jest od 1999 r. i ma kilkadziesiąt perfumerii.