Ile na „Black Friday” zarobią handlowcy? Nawet ostrożne szacunki przyprawiają o zawrót głowy

W związku z „Black Friday” handlowcy zarobią nawet 40-45 proc. więcej niż w inne dni listopada – wynika z szacunków handlowców zrzeszonych w Polskiej Radzie Centrów Handlowych. Jak się okazuje w ubiegłym roku było to ok. 35 proc. wzrostu.

Sporych zysków spodziewa się branża odzieżowa.

W tym roku Black Friday wypada bliżej Mikołajek, więc przewidujemy wyższy wzrost - ok. 40-45 proc.

powiedział district manager w firmie Adidas Polska Wojciech Ostaszewski.

Dodał, że w zeszłym roku było to ok. 35 proc. wzrostu.

Z kolei według Grzegorza Tokarczyka dyrektora ds. Sprzedaży i Rozwoju marki Quiosque „czarny piątek” na chwilę obecną wszedł już do kalendarza branży handlowej, tym samym wpłynął na cały listopad, który z miesiąca słabego stał się jednym z lepszych miesięcy w roku. Co ciekawe, od dwóch lat można zaobserwować wzrastającą liczbę klientów nie tylko w piątek, ale także w sobotę i niedzielę następujące nim.

Szacujemy, że ok. 30 proc. więcej klientów odwiedzi nas podczas „czarnego piątku” w porównaniu do poprzedniego roku. Przyczynia się do tego ogólne przekonanie, że jest to szczególna okazja aby kupić coś w niższej cenie i to jeszcze przed świętami.

wyjaśnia Tokarczyk.

Na Black Friday korzysta także cała branża technologiczna. Okazuje się bowiem, że wydarzenia typu Black Friday czy Cyber Monday wzmagają ruch w polskich galeriach handlowych.

Niektóre sklepy odnotowują często dwukrotny, a nawet trzykrotny wzrost sprzedaży w tych dniach, a Black Friday, często przekłada się również na większe obroty podczas całego weekendu, co optymistycznie wpływa na listopadową sprzedaż.

Zdaniem Michała Mystkowskiego rzecznika prasowego sieci Media Expert, „forma Black Friday ewoluuje, gdyż konsumenci nieustannie oczekują więcej promocji i możliwości nabycia towarów i usług w przystępnych cenach”.

Mystkowski dodał, że na przestrzeni ostatnich lat widać stopniowe rozszerzanie „czarnego piątku”.

Marki tworzą unikatowe, bazujące na omawianym dniu, promocje rozciągane w czasie, co oznacza, że klienci nie muszą z zakupami czekać do Czarnego Piątku.

wskazuje.

Według PRCH w Black Friday i Cyber Monday uczestniczą niemal wszystkie firmy w branży handlowej.

„To bezsprzecznie okazja do maksymalizowania zysków, gdyż na fenomen tych dni składa się kilka aspektów. Poza możliwością zakupu upragnionych towarów, są to również zbliżające się Święta Bożego Narodzenia, które dla Polaków są niezwykle istotne”.

podaje Polska Rada Centrów Handlowych.
Źródło

Skomentuj artykuł: