Allegro, najpopularniejsze miejsce zakupów on-line w Polsce, zainwestuje w tym roku 1 mld zł w rozwój ekosystemu platformy.
Na Allegro działa 140 tys. kont sprzedawców i liczba ta stale rośnie. W 2019 r. sprzedawcy zwiększyli liczbę opublikowanych ofert o 40 proc. do łącznie 130 mln. To 100 tysięcy nowych ofert każdego dnia. W serwisie zarejestrowanych jest 21 mln kont klientów.
„Wraz z rozwojem platformy zwiększa się wkład Allegro w polską gospodarkę. W 2019 r. wraz z naszymi sprzedawcami i partnerami biznesowymi przyczyniliśmy się do zwiększenia polskiego PKB o 13 mld zł. Allegro odprowadziło podatki w wysokości 500 mln zł, co stanowi równowartość 70 proc. rocznych wydatków z budżetu publicznego na gospodarkę mieszkaniową” - poinformował na spotkaniu dziennikarzami François Nuyts, prezes Allegro.pl
Rozwój platformy nie byłby możliwy bez inwestycji w poprawę jakości oferowanych usług i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. W ubiegłym roku Allegro zainwestowało w rozwiązania poprawiające funkcjonowanie platformy 700 mln zł. W tym roku inwestycje będą jeszcze większe.
„W 2020 r. będziemy w dalszym ciągu skupiać się na inwestycjach poprawiających doświadczenie zakupowe klienta i zapewniających sprzedawcom Allegro warunki do rozwijania działalności. Zamierzamy zainwestować 1 mld zł w naszą platformę, między innymi w dostawy, rozwój usługi Allegro Smart!, zwiększenie wizyt w serwisie, wyszukiwanie i UX, obsługę klienta a także narzędzia wspierające sprzedawców. Zakładając utrzymanie obecnego tempa wzrostu, dzięki coraz większym inwestycjom w pozyskiwanie nowych klientów, rozwój programów lojalnościowych, takich jak Allegro Smart!, dostawy i nowe narzędzia sprzedażowe, prognozujemy, że łączna liczba ofert na Allegro może sięgnąć 200 mln do końca 2020 roku” - podkreślił Francois Nuyts.
W tym roku Allegro planuje rozbudować sieć punktów odbioru. Platforma umożliwi tez klientom śledzenie zakupów na każdym etapie dostawy oraz wprowadzi łatwiejszy, zautomatyzowany proces zwrotu zakupionych towarów. Skupi się również na rozwoju narzędzi dla sprzedawców, ułatwiających im analizę i optymalizację dostaw oraz zarządzanie nimi.
Od niespełna czterech lat Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa Partners.