Najgorętszym produktem Costco nie są kurczaki z rożna, tylko sztabki złota o wartości 2 tysięcy dolarów. Firma sprzedała w zeszłym kwartale złoty kruszec o wartości ponad 100 milionów dolarów.
Tak nie mylisz się, amerykańska sieć supermarketów Costco sprzedaje więcej niż tylko papier toaletowy, artykuły biurowe i artykuły spożywcze i jest w tym całkiem skuteczna. 24-karatowa sztabka złota o wadze 1 uncji PAMP Suisse Lady Fortuna Veriscan została w tym tygodniu na stronie Costco wymieniona jako wyprzedana. Według dyrektora finansowego Richarda Galantiego, sztabki zwykle wyprzedają się kilka godzin po opublikowaniu oferty na stronie internetowej Costco.
Hurtownia rozpoczęła sprzedaż złota online we wrześniu, a sztabki złota o wadze 1 uncji w piątek kosztowały 2 069,99 USD, z limitem dwóch sztabek za członkostwo w Costco. Złoto jest dostarczane „w zapieczętowanej czarnej karcie testowej” i jest „indywidualnie ostemplowane unikalnym numerem seryjnym”.
Sukces Costco w sprzedaży złota pojawia się w momencie, gdy firma nadal odnotowuje wysokie zyski rozpoczęte jeszcze w pandemii w 2020 roku, kiedy to klienci rzucili się do sklepów, aby wykupić artykuły spożywcze i artykuły gospodarstwa domowego.
Jak informuje portal CNN Business miliony klientów po raz pierwszy przystąpiło do członkostwa w klubie Costco podczas pandemii i utrzymało je, podnosząc liczbę członków do rekordowych poziomów. Akcje Costco (COST) wzrosły w tym roku o ponad 45%.
Eksperci zwracają uwagę, że ceny złota osiągnęły na początku tego miesiąca rekordowy poziom w wyniku rosnącego oczekiwania inwestorów na obniżki stóp procentowych, słabszego dolara i utrzymującego się na świecie napięcia geopolitycznego. Gdy stopy procentowe są niskie, spadają lub – jak w tym przypadku – oczekuje się, że spadną, popyt na obligacje skarbowe maleje, a złoto, które nie płaci żadnych odsetek, staje się bardziej atrakcyjne.
W dłuższym okresie złoto korzystało z innego czynnika: głębokiego poczucia globalnego niepokoju. Inwestorzy zazwyczaj postrzegają metal jako bezpieczną przystań, ponieważ jest to namacalne, rzadkie aktywo, które teoretycznie utrzymuje swoją wartość. Jednak najtrudniejszą częścią dla inwestorów jest odsprzedaż fizycznego złota, co może być ryzykowne i kosztowne.